Software Showbiz wil niet starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jac Art

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2003
Geacht forum.

Onlangs heb ik op mijn nieuwe pc het video-bewerkingsprogramma Showbiz geïnstalleerd. Dit draaide op mijn oude PC heel goed. Thans kan ik op de nieuwe pc deze software niet starten. Dat wil zeggen het menu komt wel op het scherm te voorschijn, maar klik ik een onderdeel van dat menu aan, dan start het niet. Ook andere onderdelen van het menu willen niet starten.

Ik ben niet deskundig genoeg om dit probleem op te lossen.

Kunt u helpen?

Ik werk met XP!

met een vriendelijke groet,

Jac Art

Dank voor de reactie!

Ik gebruik een nieuwe pc met (een nieuwe) XP home en alle updates zijn daarbij gedownload en verder worden er iedere dag updates gedownload.

Jac Art

Had je vorige pc geen XP maar Win98 of ME en daar werkte het wel?

Dan is het best mogelijk dat het helemaal niet op XP wil draaien, maar er zijn nog een paar opties:

Ga naar de site van de fabrikant (ik ken het programma Showbiz niet) en zoek daar naar een eventuele patch/update om het programma compatibel met XP te maken.

Als dit niet lukt, verwijder dan het programma via Conf. scherm en installeer het programma opnieuw. Doe dat dan niet via automatische setup (mocht die opstarten, klik dan op annuleren of exit of zo), maar ga via Verkenner naar de CD en zoek daar de setup.exe of install.exe. Klik daar rechts op, en ga via Eigeschappen naar Compatibiliteitsmodus. Selecteer daar bv Win98 -Toepassen - OK en draai de setup.
Controleer na installatie of het ikoon waar je het programma mee opent of daar de compatibiliteitsmodus nu ook op Win98 staat en indien niet, wijzig het dan op dezelfde manier.
Als dit niet werkt, kun je deze hele procedure nog eens herhalen met compmodus in Win 2000 en WinNT.

Als ook dit niet lukt, geef dan eens wat meer info over Showbiz: fabrikant, waar je het precies voor gebruikt. Er zijn heel veel (al dan niet gratis) videobewerkingsprograma's op het WWW te vinden die prima met XP samenwerken.

Geacht forum,

Met excuses voor de late reactie!

Intussen is bij mij ook het zoeken naar een oplossing doorgegaan. Gistermorgen bleek namelijk dat na het branden van een CD, op deze enkel maar een tikkend geluid was te horen. Heel merkwaardig!

Zou er verbanden zijn met het willen starten van Showbiz?

Nu de vragen even beantwoorden. Ik werk reeds enkele jaren, tot veel genoegen met XP. Op de nieuwe PC heb ik daarom, in plaats van Vista, ook weer XP laten zetten. Aanvankelijk werkte alles goed. Totdat Showbiz roet in het eten begon te gooien.

Showbiz is een door Aldi verkochte software. Er zit een eenvoudige converter tussen videorecorder en USB-poort. Het heeft veel ruimte op de HS nodig namelijk 465 mb.
Je kunt met dit prog. je videobanden eenvoudig overzetten op DVD. Je kunt echter ook clips, teksten of foto's aan de film toevoegen. Daarna kun je gaan branden. De bewerking is in een boek van Addo Stuur beschreven. Hij gaat daar ook uit van het programma Showbiz.

Toch kan ik niet zo overweg met programma!

Ik zou liever gaan werken met Adobe Premiere Elements. Heeft iemand daar ervaring mee? Hoeveel MB het op de schijf beslaat?

Wat de PC betreft. Ik ben er nu mee naar de zaak gegaan waar ik hem heb gekocht. Volgens de monteur zit er een fout in de software van de computer. Waarschijnlijk dat Showbiz daardoor niet start en Nero niet goed brand. Hij heeft de meeste processen uitgeschakeld en dan nog zit de fout er in.

In het ergste geval moet XP er weer opnieuw worden opgezet, wat impliceert dat ik alles dan kwijt ben en alle software er weer opnieuw op moet zetten. Gelukkig heb ik de meest belangrijke zaken geback-upt naar een externe harde schijf.

Ik houdt u op de hoogte, voorzover het binnen het kader van het onderwerp valt!

Tot zover!

Jac Art

Ik heb nog verzuimd te melden dat programma van Zolid komt. Hi-speed DVD maker staat op de CD-rom

Kunt u mij een hoogwaardig Videobewerkingsprogramma via/op internet aanbevelen??

Jac Art

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan