Software 'slaat uit'

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maysun

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2014
Ik werk al lang met (niche) software voor mijn werk. Sinds een paar dagen kan ik hem openen en paar keer doorklikken maar als ik naar een bepaald menu ga sluit de software af? Terwijl dat voorheen goed ging. Ik moet toch echt bij dat menuutje zijn. Zowel als ik vanaf de interne HD als vanaf externe usb stick opstart.

De softwareontwikkelaar weet niet waar het aan kan liggen. Enige wat computermatig is veranderd afgelopen week is dat ik een Elgato keylight en keylight air heb gekocht en software voor heb gedownload (control center), en ook een streamdeck+ met bijbehorende software, en webcam (logitech c922 pro). Als ik die usbtjes eruithaal, blijft het probleem.

Iemand opperde dat beveiligingssoftware dit kan veroorzaken, maar ik heb alleen Defender en was er altijd al.

Iemand een idee wat ik hieraan kan doen en waar het van komt?

UItvoeren als administrator?
Toevoegen als vertrouwd in Defender.
sfc /scannow uitvoeren.

De-installeer de software eens van je streamdeck etc etc.
Herstart de pc en kijken of je dat specifieke menu nu wel kan benaderen.

Graag zou ik ook willen weten wat de windows logboeken over deze( crash/spontaan afsluiten) van deze (niche) software zegt. Wellicht helpt dit met zoeken naar een oorzaak/oplossing.
Wat ik van de software van Elgato begrijp is dat bijvoorbeeld de c922 niet wordt ondersteund, maar enkel de cams van Elgato zelf.

Laatst bewerkt:
De-installeer de software eens van je streamdeck etc etc.
Herstart de pc en kijken of je dat specifieke menu nu wel kan benaderen.

Graag zou ik ook willen weten wat de windows logboeken over deze( crash/spontaan afsluiten) van deze (niche) software zegt. Wellicht helpt dit met zoeken naar een oorzaak/oplossing.
Wat ik van de software van Elgato begrijp is dat bijvoorbeeld de c922 niet wordt ondersteund, maar enkel de cams van Elgato zelf.

Ik gebruik vooralsnog Streamdeck niet voor het bedienen van de webcam :) Maar denk niet dat het een probleem zou zijn.

Ik heb een Windows log gemaakt, zelf geen idee hoe ik die moet 'lezen'. Zie de bijlage.

Ik heb gemerkt dat de software soms wel en soms niet uitslaat, heel merkwaardig. Geen peil op te trekken.

Streamdeck deïnstalleren wil ik nog wel proberen, maar dan moet ik wel zeker weten dat de huidige instellingen bewaard kunnen blijven.

UItvoeren als administrator?
Toevoegen als vertrouwd in Defender.
sfc /scannow uitvoeren.
De sfc scannow heb ik gedaan, die had wel dingen opgelost zei hij maar merkte geen verschil met de software waar het om gaat.

In Defender (102.2407.180002.0) zie ik nergens een optie om bepaalde software als vertrouwd toe te voegen? Het gekke is wel dat de software in eerste instantie prima opstart en ook geen waarschuwingen geeft, maar verderop in het proces ermee ophoudt plotseling.

Uitvoeren als admin zal ik nog proberen als de fout zich weer voordoet.

Kijk daar eens.
- Ga naar Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Windows-beveiliging > Virus- en bedreigingsbeveiliging. - Selecteer onder Instellingen voor virus- en bedreigingsbeveiliging de optie Instellingen beheren en selecteer vervolgens onder Uitsluitingen de optie Uitsluitingen toevoegen of verwijderen. - Selecteer Een uitsluiting toevoegen en selecteer vervolgens uit bestanden, mappen, bestandstypen of processen.

bericht #4, welke bijlage? Zie het niet.

Kijk daar eens.
- Ga naar Start > Instellingen > Bijwerken en beveiliging > Windows-beveiliging > Virus- en bedreigingsbeveiliging. - Selecteer onder Instellingen voor virus- en bedreigingsbeveiliging de optie Instellingen beheren en selecteer vervolgens onder Uitsluitingen de optie Uitsluitingen toevoegen of verwijderen. - Selecteer Een uitsluiting toevoegen en selecteer vervolgens uit bestanden, mappen, bestandstypen of processen.
Ah ok, dus niet in Defender zelf maar in Windows beveiliging. Het is gelukt om het als uitsluiting toe te voegen. Nu even afwachten of het helpt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan