Software Soundblaster

• Onderwerp starter Onderwerp starter buick
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

buick

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 sep 2001
Besturingssysteem
Windows 10/11
Hallo,

Aangezien mijn huidige moederboard wel audio onboard had, maar geen MIDI, heb ik mijn oude Soundblaster Live Value uit de doos getrokken en in de pc gestopt.
Werd direct herkend onder XP en werkt verder perfect.

Alleen zat er ooit een cd bij met soundblastersoftware waarmee je de kaart ook kon instellen (3d audio, effects etc). Jammer genoeg is de cd overleden door de jaren en op de site van Soundblaster staat dat deze kaart uit de lifecycle is verdwenen. geen ondersteuning dus en alleen wat er nog op de site staat. Dat zijn wel de drivers maar niet de andere software.

Is er toevallig iemand die nog ergens een oude cd van de Soundblaster Live VALUE heeft liggen en mij gelukkig kan maken met de audiosoftware die bij de kaart hoort?

Alvast bedankt :)

Is dit niet een kaartje van Creative Live Value? Zo ja, dan moet ik even zoeken, maar moet er nog wel een cd van hebben.

Als je met je "oude" kaart en de CD van Crash gelukkig bent: laat het zo. Maar ik heb in dezelfde situatie MIDI Yoke NT geinstalleerd. Dat programma emuleert 8 midipoorten-IN en 8 midipoorten-OUT. Ik heb het nu ruim een jaar, nooit problemen gehad en al mijn MIDI software doet het prima over m'n Realtek HD Audo onboard.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan