Software suit lancher

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dollie

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2002
Berichten
193
Ik had een probleem, mijn thumnails lieten geen fotos meer zien. Na gegoogeld te hebben bleek het dat ik het bestandje Iconcache ( user/..../appdata/local/iconcache Moest verwijderen. Dit heb ik gedaan, het probleem loste zich niet op maar er kwam wel een probleem bij. Mijn programma's starten niet meer op . Ik krijg de melding: software suite lancer werk niet meer en catalyst control centre: host application werkt niet meer. Ik werk met Vista.
 
je kan een systeem herstel punt proberen????

of gaat dat ook niet,of in veilige modus????
 
Laatst bewerkt:
Geprobeerd, verschillende herstelpunten, geen resultaat
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Aanvullende informatie

image.jpgDe volgende melding komt ook op het scherm
Exception EinOutError in module launcher.exe at 0010B6EA i/o error 103

Wie????
 
Laatst bewerkt:
Wie vetelde je dat je het bestand IconCache.db moest verwijderen?
Dat bestand hoort er te staan.
Heb je dat bestand nog in de prullenbak?
Zet die dan terug en ga kijken in de mapopties > Tabblad Weergave (open een map en klik op extra in het menu)
"Altijd pictrogrammen weergeven, nooit miniaturen" Uitvinken als dat niet het geval is.
Dan blader naar:
C:\WINDOWS\system32\ en open SystemPropertiesPerformance.exe
Daar check je of "Miniaturen in plaats van pictogrammen weergeven" is aangevinkt.

Dus IconCache.db terug zetten.
Als IconCache.db er al weer opnieuw neer is gezet door windows zet je de andere terug.
Vond je die info op deze site?
http://www.winvistaclub.com/t71.html
Daar heeft men 2 manieren, die 2de is voor als de eerste niet werkte voor jou.
en die werkte niet voor jou.
Heb je al een keer opnieuw opgestart ook?

Er was naar mijn idee niks mis met je pictogrammen, tenzij alle instellingen zoals hierboven ingesteld zijn en je ze nog niet ziet.
Of als het een oude cd is, dan kan dat ook voorkomen.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Dollie, het is een tijdje geleden, maar heb je het nog op kunnen lossen?
Ik vraag me namelijk af welke bron jou wijsmaakte om IconCache.db te verwijderen.
Aangezien die bron verkeerde informatie verstrekte, en je verder in de problemen bracht, en je via zoals ik beschreef in mijn vorige bericht via de interface instellingen de afbeeldingen van je pictogrammen in te stellen.
Die bron die je die foute informatie gaf, zou ik wel eens willen weten, ik heb wel vaker een bericht gestuurd naar websites die heel erg "wijs" lijken maar ook veel onzin geschreven stond.
Zo was er een ook eens een website die register tweaks gaf om meer details over bestanden in het pop-up menu van een bestand te laten zien.
Een erg mooie tweak, maar ze schreven er bij dat ze dat zo deden omdat windows volgens hen in gebreke was,
terwijl ze zelf niks wisten over menu Beeld > detials, en details selecteren.
Toen ik ze een mail stuurde met die informatie kreeg ik ook nog een boze mail terug.
Maar ik vertelde ze alleen dat ze geen gelijk hadden in dat je in windows maar 4 details hebt.
Sorteren kan je dan ook op alle details ingesteld in details selecteren. hun schreven dat je maar op 4 details kon sorteren, en zagen dat als een gebrek in windows.
Dus er zijn op internet ook zeker onbetrouwbare bronnen, misschien door gebrek aan kennis, bewust of onbewust.
Dat er ook sites zijn waar mensen ooit op die manier iets oploste en dan denken dat alles wat met een pictogram te maken heeft op diezelfde manier op te lossen is.
IconCache.db kan je vernieuwen als er geen pictogrammen meer opgebouwd worden omdat er iets mis is, niet als in windows het tonen van miniatuurweergaven anders is ingesteld.
Bij thema wijzigingen kunnen in sommige gevallen die instellingen veranderen in de prestatie instellingen.
Dus daarom had ik graag willen weten waar je die info vandaan had.
:)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan