Software update Android 4.1.2 (Jelly Bean) lukt niet om te downloaden

Status
Niet open voor verdere reacties.

dora59

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2014
Ik wil mijn Samsung Galaxy S Advance updaten naar een verhoogde versie van Android. Versie 4.1.2. Daarvoor moet ik eerst de software downloaden op de computer.(Jelly Bean) Dat laatste lukt echter niet. Ik krijg de melding: mislukt en ik krijg geen toestemming deze software op mijn laptop te zetten.
Ik gebruik Windows Vista. Er is mij geadviseerd om dan tijdelijk bij Gebruikersaccountbeheer het vinkje daar uit te schakelen. Daarna moet de computer opnieuw opgestart worden las ik. Maar voordat ik dat ga doen wil ik vragen of dat wel goed en veilig is.

Met vriendelijke groet

Laatst bewerkt:
Waar krijg je geen toestemming van ? Kan je een afbeelding plaatsen ? Downloaden moet altijd lukken in principe maar jij bedoeld dat je het misschien niet kan uitvoeren ?
Het kan hoe dan ook geen kwaad.

Het bestand wat ik wil downloaden is verwijderd door "Windows bijlagebeheer" Dan staat er dat het geblokkeerd is.

Laatst bewerkt:
Sorry voor mijn late reactie.
Allereerst is de link niet naar Jellybean maar naar het programma KIES welke je nodig hebt om o.a. te controleren of je de laatste versie van Android hebt maar dat terzijde.

Ik heb hier een link voor je waar o.a. in staat uitgelegd hoe je bijlagebeheer kunt uitschakelen. Daarna moet je gewoon kunnen downloaden.

http://support.microsoft.com/kb/883260/nl

Kijk onder het kopje "Tijdelijke oplossingen wanneer u een bestand of programma niet kunt downloaden"

@Terrarabo

De informatie gaat alleen over Windows 7 en 8. Ik heb Windows Vista. Ik ga het vinkje bij gebruikersaccountbeheer weghalen, dan op ok klikken. Dan moet ik wel eerst de computer uitschakelen. En mijn virusscanner ook uitzetten. Daarna ga ik weer proberen de software te downloaden. Hopelijk gaat het lukken.

@Terrarabo

Even een vraagje over het tijdelijk uitzetten van mijn virusscanner Avast. Als ik op "actieve bescherming"
klik moet ik dan alle opties uitschakelen? Of alleen firewall en antispam? Of ook het webschild en ook het bestandssysteemschild?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan