Software Update Server

Status
Niet open voor verdere reacties.

XXlerator

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2004
Ik heb nu alles goed ingesteld volgens de website van microsoft (de policy's).

Hij geeft alleen nog geen updates door aan de groep, waarin de policy is ingesteld, de server gaat rechtstreeks naar het internet, dus zonder proxy.

Help help help (vandaag moet die SUS af zijn)

Het kan wel even duren voordat de updates binnengehaald worden maar je kunt het versnellen:

How to Force an Update Detection of the AutoUpdate Client
Date: 08 Feb 2003 ~ Author: Scott Korman
During normal operations, the Automatic Update client will check-in to the SUS Server every 17 to 22 hours to detect approved updates. It is possible to force the detection process.
Steps
1 Stop the "Automatic Updates" Service
2 Check that the "AUState" registry value, located at:
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\Auto Update\
is set to "2"
3 Delete the "LastWaitTimeout" registry value, located at:
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\Auto Update\
4 Start the "Automatic Updates" Service.

The Automatic Update client will begin the update detection process in approximately 10 minutes.
If an admin-priv user is logged on they will be presented with the option to install any updates that downloaded, otherwise the computer will wait for the next scheduled install time.

bron: http://www.susserver.com/FAQs/FAQ-ForcingUpdateDetection.asp

Oke maar in de policy's staat dat hij om het uur checked, moet ik dat niet uit zetten dan ?

Kun je proberen.

Zelf heb ik het ook zo staan maar in de praktijk blijkt dat dus niet zo te gaan. Als ik wil dat een update bij een nieuwe installatie snel geinstalleerd wordt pas ik bovenstaande toe

Oke nu doet hij het op de SUStest pc, hij update :D,
alleen als we nu in AD een andere pc naast de SUStest hangen, en we gaan kijken via uitvoeren gpedit.msc dan staat windows update er niet bij.

Hoe kunnen we dit zo ver krijgen ( windows update krijg je doormiddel van wuau.adm toetoevoegen bij windows onderdelen, maar dit moet automatisch gebeuren bij de clients die er tussen hangen )

How to do ?

Distribueer je die .adm file ook via de AD?

Dan zou je bij het inloggen moeten zien dat het geinstalleerd wordt

oke, wij hebben het 1 keer gedaan met de policy aan maken voor de groep is dat voldoende?

Zodra het bestand uit wordt gedeelt in de AD en je laat die verwijzing staan is dat voldoende

ja ons probleem, zijn we nu achter, is dat er andere policy's mee genomen zijn ( de 2 andere pc's die nu naast SUStest zijn gehangen) uit de groep waar de 2 pc's eerst in zaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan