Software van C naar E

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jkskenl

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2012
Berichten
23
Hallo,
Ik kom er zojuist achter, dat al mijn software (program files) etc, standaard op C staat. Dit is echter mijn SSD schijf (64 gb), en staat nu vol.

Hoe kan ik dit verplaatsen naar een andere schijf, zonder dat hij dingen niet meer terug kan vinden.
Is er ook een mogelijkheid dat ik alles wat ik download standaard op E zet?

Bij voorbaat dank!
 
Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Geef even aan welk besturingssysteem je hebt zodat je vraag naar de juiste sectie kan.
Handleiding hoe je je persoonlijke mappen verplaatst.
 
Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl.:)

Je zal de software moeten de-installeren en dan met opnieuw installeren, aan moeten geven dat deze op E geïnstalleerd moet worden. Wat heb je er allemaal opstaan dan. Ik werkt op twee systemen met beide 60GB SSD schijven, deze gebruiken respectievelijk 31GB en 40GB. Ook al gekeken of je ruimte kan maken met het opschonen van tijdelijke bestanden enzovoort?
 
Er staat een hoop op, waarvan ik ook niet echt weet wat het precies inhoudt. Ik geloof ook dat het software van de fabrikant op staat.
 
Je zegt dat je Progam Files op je SSD staan dus staat je Windows op de SSD zoals het hoort.
Waarom zou je je Windows niet op je SSD willen dan !? Dan ben je al je snelheids voordeel kwijt.

Tevens topic in de juiste sectie geplaatst.
 
Dus in principe gewoon laten staan. Verdere downloads op de resterende schijven?
 
Lees de handleiding in #2 die ik er later heb bijgezet.
Dat gaat over hoe je je documenten, afbeeldingen, muziek, video's en downloads op de juiste manier verplaatst!
Program Files zou ik mooi op je ssd laten staan, zoals ook Terrabo al aangeeft.
Zelf heb ik 20GB gebruikt van mijn C: terwijl ik ook Win 7 64-bits heb, de rest v.d. data staat op ander partities e/o schijven.
Moet bij jou ook mogelijk zijn. De schijfruimtewinst zit niet in Program Files maar in je persoonlijke mappen, de reservatie voor je prullenbak, systeemherstel en de ruimte die de evt. sluimerstand (niet te verwarren met de slaapstand) inneemt, die gelijk is aan je hoeveelheid RAM.
http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/Sleep-and-hibernation-frequently-asked-questions
Gebruik je de sluimerstand nooit dan is er een tweak voor Win 7 om die schijfruimte terug te halen.
Uitgebreide handleiding (NL) om het bestand Hiberfil.sys te verwijderen (is niet onherroepelijk).
Doe je toevallig muziek streamen met Mediaplayer dan kan ik je nog een, vrijwel onbekende, tip geven om de cache v.d. art.jpg-bestanden te legen.
Deze was bij mij 10GB groot, als dat bij jou het geval is dan hoor ik het wel.
We horen het wel weer.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan