Software Verkopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Maximvdw

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2009
Beste,

Ik zit een beetje vast :). Graag zou ik beginnen denken om mijn eigen software te verkopen (PC).
Maar telkens als ik een goede manier vind, dan is deze niet 'legaal'. Het probleem zit hem vaak dat
ik een factuur nodig zal hebben voor de belastingen. Ik weet dat bijvoorbeeld mensen die geld verdienen door
producten die ze zelf maken te verkopen op ebay, dit gewoon kunnen doen omdat ze dan een factuur krijgen.

Maar hoe zit dit met software :S.. Hoe kan ik software verkopen als student (dus geen bedrijf), op een fiscaal correcte manier?
want sommige zeggen dat dit gewoon 'een bijverdienste' is, maar wil namelijk nu niet in de problemen komen :P.

Het mag eventueel via third party sites zijn, maar er moet wel een mogelijkheid zijn dat ik serials kan bijleveren met de downloads.

PS: Sorry als de vraag wat moeilijk gesteld is, maar wist niet goed hoe ik het kon verwoorden.
Mocht het relevant zijn, ik woon in belgie.

Mvg,
Maxim

Het land is heel relevant :)

Maar is er in belgie niet zoiets als een "belastingtelefoon" nummer wat gebeld kan worden met dergelijke vragen? De Nederlandse optiek is hier redelijk makkelijk in, vooral voor studenten. Hiervoor staan bijverdiensten en gevolgen daarvan redelijk duidelijk omschreven.

Geen probleem hoor. voordeel van fora is dat de code er nog staat voor anderen. Bovendien leer ik altijd ook zelf weer wat bij over hashing en encryptie. Lastige materie tenzij je je er af en toe eens in verdiept.

Zoals het feit dat die generator 16 miljoen goede oplossingen per combinatie heeft en het dan nog steeds bijna 3 miljoen jaar kost om een werkende te vinden door alleen brute force te gebruiken. Dat soort getallen kunnen mensen niet zo goed mee omgaan ;)

Hoi,

Dus heb nog rap daarstraks even kunnen bellen.
Wel het blijkt dus echt dat ik een factuur nodig zal hebben per koppie/licentie die ik verkoop.
(of eigenlijk gewoon voor elk bedrag dat ik ontvang).
Dan was er een uitleg over hoe ik nu een factuur enzo zou moeten opstellen, maar ze liet eruit blijken
dat het eigenlijk nogal een hoop werk is voor een student om een factuur goed op te stellen (aangezien bedrijven dit dan ook moeten krijgen, indien deze software
kopen, ...).

Dus ik ben eigenlijk weer bij mijn vraag (1). Zijn er third party sites, waar ik software (en serials) kan verkopen zodat bijde partijen (ik en koper) een factuur krijgen?
liefst dan ook gratis, al vrees ik er mischien wel voor.

gr,
Maxim

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan