Het kan zijn dat resource hacker idd een goede optie is.
Dan moet je wel het geluk hebben dat je programma gebruik maakt van resources. Een resource moet je zien als een stukje in het programma dat iconen, tekst en dialogs aan het programma beschikbaar stelt via windows. Zo is bijvoorbeeld het logo van het programma wat je ziet op je desktop een resource. Met resource hacker kan je dat allemaal aanpassen naar je wens.
Voor een heleboel installers zijn er wel degelijk programma's te vinden die bestanden kunnen vervangen en toch nog werken daarna. Deze vind je wel meestal op crack/hack sites. Ik heb er wel eens gebruik van gemaakt om een gepachted programma met wine onder linux aan de gang proberen te krijgen.
Als resource hacker niet werkt, kan ik je een methode geven om ook dat te verhelpen, maar da's dan wel een berg werk, afhankelijk van de grootte van het programma. Als resource hacker wel werkt en je weet welke installer het is, kan ik wel proberen voor je uit te zoeken hoe je bestanden in de installer vervangt.
Let wel op dat wat je doet enigerlei in samenhang is met de licentievoorwaarden die de producent van het programma stelt. Het zal mij een complete rotzorg zijn, maar helpmij.nl is hier wel strikt in