Software voor alle gebruikers

Status
Niet open voor verdere reacties.

phal

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2001
Berichten
227
Hallo,

Wij hebben op school een netwerk met een Windows 2000 Server en een boel werkstations. Op de meeste stations draait Windows 98 SE. Dat geeft de minste problemen.
Op één toestel draait nu Windows 2000. Als ik daar software op installeer, moet dat dan als Adminstrator ? Of moet dat nog op een andere manier duidelijk gemaakt worden ? Ik wil dat iedereen die op dat toestel inlogt over die software kan beschikken.
 
Het lijkt mij verstandig dat je je gaat verdiepen in de policies. M.b.t. de user policies op windows 2000.

Middels de policies kun je software installeren en beschikbaar stellen.

Dit wordt ook behandeld in MCP 70-215. Installing, Configuring, and Administering Microsoft
Windows 2000 Server

Hier worden de policies duidelijk in behandeld en beschreven.
 
MCP 70-215 ?

Waar kan ik MCP 70-215 vinden ?
 
Dit is 1 van de cursussen van MCSE 2000. Het betreft hier Windows 2000 server (70-215). Een MCP is een enkel onderdeel van het geheel genoemd MCSE.

70-215 = Installing, Configuring and Administering Microsoft Windows 2000 Server.
 
je kunt natuurlijk ook gewoon de software via je Server Distribueren (zo schrijf je het volgens mij niet).

en anders moet je gewoon inloggen als een Administrator en dan rechten geven. Maar rturpijn heeft wel gelijk: je zult eerst eens wat moeten lezen.


suc6
 
Administrator rechten toekennen

We hebben gevonden hoe we dit netjes kunnen oplossen : op een nieuwe pc met Windows 2000 loggen we in als adminsitrator. We voegen de gebruiker (een bestaande of een nieuwe) toe aan de groep 'Administrators' en we sluiten af. Nu loggen we in met de naam van de gebruiker en alle software kan zonder problemen geïnstalleerd en gebruikt worden.

Is dit goed of niet ? Het werkt in elk geval !
 
Natuurlijk werkt het op deze manier, maar wil je een gewone gebruiker administrator maken? En als je de rechten dan weer afneemt. Denk eens aan de intensiviteit van deze actie.
 
Niet aan gedacht

Daar heb ik niet aan gedacht. Nu is het wel zo dat de gebruikers niet veel kaas gegeten hebben van ICT. De meesten zijn al blij als ze hun pc kunnen aanzetten en een tekstje uit de printer kunnen laten lopen.

Welke andere mogelijkheden zijn er nog ?
 
Phal,

De gevaarlijkste gebruiker zijn gebruikers die niet veel verstand hebben van ICT en wel de bevoegdheden hebben om configuraties te kunnen aanpassen.

Installeer eens op de win2000 Werkstation eens het pakket en laat de gebruiker eens daarna aanloggen en het pakket proberen te gebruiken. Misschien moet je het opstart icoon wel eerst toevoegen in het lokale profile van de gebruiker.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan