software voor dagelijkse automatische ftp-upload gezocht

Status
Niet open voor verdere reacties.

dipo05

Gebruiker
Lid geworden
30 dec 2010
Ik zoek software die op een pc een soort macro kan uitvoeren: het uitvoeren van enkele handelingen in een soort-database en het daarbij aangemaakte bestand vervolgens up te loaden naar een ftp-server.

Bestaat er zoiets?

De database handelingen zijn afhankelijk van de database maar een bestand uploaden naar een FTP server kun je gewoon in een BAT file doen die je vervolgens in de task scheduler zet.

Edmoor, bedankt. Ik ben niet-deskundig. Is de scheduler standaard te vinden in win7? Of een apart stukje software?

Kan je in scheduler ook enkele handelingen laten doen: aanklikken van bep. icoontjes / knoppen (hiervoor heb ik dus geen dos-commando's) ? (Bijv klik op excel, bestand openen, selecteer bep bestand etc) Ik heb ooit in excel macro's gemaakt die alle handelingen herhaalden en zoiets heb ik erbij nodig..... Het resultaat wat wordt opgevraagd is dan een bestand. Dat bestand dient dan vervolgens te worden upgeload.

De scheduler zit standaard in Windows en kan programma's en/of batchfiles uitvoeren. Het is geen Macro recorder. In een NL versie van Windows heet hij Taakplanner en kun je intikken in zoekveldje als je op de Start knop drukt.
Welk type database gaat het om?

Een macro recorder voor Windows kun je hier vinden:
http://freelabs.info/MacroRecorder.aspx

Laatst bewerkt:
Hetnis een voorraad-admin-pakket specifiek voor detailhandel. Hierin wil ik een overzicht opvragen, waarbij de handelingen om deze op te vragen telkens dezelfde zijn, alleen de inhoud van het bestand zal dagelijks verschillen.

Nu weet ik nog niet welk merk/type database het is. Misschien is deze eenvoudig met SQL te bevragen en dan ben je al een heel eind.

De voorraadsoftware (is op basis van sql denk ik) kan niet van buitenaf benaderd worden en moet dus binnen in het pakket een bepaalde statistiek opgevraagd worden. Ik ga maandagmiddag proberen met de macrorecorder of dit gaat werken. Ik stel me dan voor dat ik een macro opneem en deze dan dagelijks laat uitvoeren, waarin dus eerst een statistiek=bestand wordt opgevraagd in de voorraadsoftware en wordt opgeslagen. Dan hierna met een ftp (filezilla) het bestand naar een server ga uploaden.

Met die macro recorder zou dat inderdaad goed moeten werken. De macro kun je dan d.m.v. de Taakplanner op vaste tijden laten uitvoeren. Op dat moment moet uiteraard de betreffende PC wel aan staan en kan er niemand mee werken.

Edmoor, bedankt voor je adviezen en ik laat het je maandagvaond even weten of het lukt, of waar ik vast loop. Fijn weekend.

Ik ken die macro recorder niet dus kan ik er ook niet bij helpen maar ik hoor graag je bevindingen :)
Hij is nog gratis ook.

getest

Hallo, ik heb het een paar keer getest.
De scheduler werkt en de macrorecorder in principe ook, maar toch blijft het hangen: ik denk dat dit door windows komt, dat de muis OF het venster bij het opstarten van het programma niet exact op dezelfde plaats komt, waardoor de muisklik via de recorder mogelijk net niet op de juiste plaats komt. (Dos was soms toch gemakkelijker). Ga het verlopig even met de hand dagelijks doen, totdat een betere oplossing in zicht komt.

Wel bedankt voor je adviezen: ik heb er veel aangehad.
groet tom

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan