Software voor oude camcorder JVC GZ-MG330

• Onderwerp starter Onderwerp starter ltk
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ltk

Gebruiker
Lid geworden
21 jan 2007
Mijn oude hard disk camcorder JVC GZ-MG330 (2007) is enkele jaren buiten gebruik geweest. De software cdrom kan ik inmiddels niet meer installeren op mijn nieuwe W10-pc. Ik wil hem toch weer gaan gebruiken maar kan de software nergens vinden op internet, evenmin als een directe Nederlands klantenservice van JVC. Ik vond wel een patch jvc-patch.v1718_everiosd etc. maar die kan niet geinstalleerd worden zonder PowerCinema 4.7. Die kan ik nergens vinden. Heeft iemand een goede tip hoe ik de camcorder toch weer kan gaan gebruiken, dwz. op zijn minst de gemaakte filmpjes weer kan downloaden naar de pc?

Deze heeft toch een usb aansluiting?
Koppel die aan de pc, zet de camera aan, evt op de backup/usb stand.
Windows zou deze dan als verwisselbare media gaan zien en kan je met verkenner de boel kopieren.

Ja, uiteraard met usb. Dank, is opgelost. Ik stond helemaal op het verkeerde been omdat ik na het inpluggen op de pc helemaal geen reactie kreeg. Ik ben nog gewend dat er dan een popup verschijnt "nieuwe hardware gevonden" o.i.d. en dat ik stuurprogramma's moet installeren en gemaakte filmpjes actief moet downloaden. Of dat ik tenminste een bliepje hoor voor gemaakt contact.. Ik zag nu pas in de verkenner dat de camera (=alleen de inhoud van de HDD?) daar wel degelijk verscheen. Kopieëren en plakken van het filmbestand naar een map op de pc was daarna voldoende.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan