Software voor usb apparaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

ventje26

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2005
Als ik mijn mp3 speler aansluit ziet de pc hem wel. Er komt recths onder een ballonetje met de melding dat er nieuwe harware is gevonden. Dan opent een scherm om software te installeren zodat ik ermee kan werken. Maar op de computer kunnen geen drivers gevonden worden. En die zitten er ook niet bij op een cd. Want op mijn andere computer ging het hetzelfde en kon de drivers wel gevonden worden en werkte de mp3 speler en kon er muziek op.
Dit is hetzelfde bij mijn externe harddisk. Deze gaat ook via de USB en krijg ik precies hetzelfde als bij mp3 speler. En ook deze werkt probleemloos om mijn andere pc.

Wat kan ik hieraan doen?

BVD, Erik

Misschien is het handig als je ook het merk en exacte type van de speler vermeldt, dan weten we in ieder geval over welk "apparaat" we het hebben.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je USB-controllers niet (goed) geinstalleerd zijn.

Welk merk en type moederbord heb je?

Is windows ook helemaal up-to-date?
Dus met Service pack 2.

ja, SP2 staat erop.
En ik heb nog op de cd gekeken van het moederbord met de drivers. En als ik drivers voor usb wil instaleren geeft hij aan dat dat niet nodig is bij SP2...

Voor zover er drivers nodig zijn voor het ding is het, zoals ik een week (!!!) geleden vroeg, wel handig om te weten wel merk en type het betreft...............

de externe harddisk is een:
Olidata 3,5" Ext. Casing USB 2.0 40 GB

en de mp3 speler:
MamboX P505 256 mb

En deze melding krijg ik:
sshot16by.jpg

Laatst bewerkt:
Ik denk eerst nog even aan de opmerking van Muurhond,
wat staat er bij jou apparaatbeheer bij onderstaande USB-controllers (zie bijlage)

Bijlagen

• Presentatie1.jpg
    Presentatie1.jpg
    42,5 KB · Weergaven: 73
Die driver is alleen voor windows 98 denk ik.
Ik krijd de volgende melding:

sshot-2.jpg

Verwijder al je USB eens in Apparaat beheer ,kan ook een confict in zitten

Pasja zei:
Misschien een mailtje naar Mambo ?

Ik heb hetzelfde probleem ook bij een andere mp3 speler, en mijn externe harddisk. Dus ik denk niet dat het aan mambox zelf ligt.

BANDIT123 zei:
Verwijder al je USB eens in Apparaat beheer ,kan ook een confict in zitten

Sorry, hoe bedoel je precies..? :o

Confugiratiescherm/system/hardware/apparaatbeheer/

daar alle usb verwijderen

Ik weet niet of ik het goed gedaan heb. Maar nu ziet het er zo uit:
sshot-1.jpg

er staat dus geen usb meer tussen. En de computer reageert nu helemaal niet meer op aansluiting van usb apparaten....

Staat usb support in de bios wel aan?

Zo ja, probeer eens alle info files in de map windows\inf met de rechtermuisklik te installeren.

Of anders SP2 opnieuw te installeren, je hebt voor USB massaopslag in SP2 geen drivers nodig om deze te laten werken, het is plug and pray.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan