software voor webhosting

Status
Niet open voor verdere reacties.

Atwist

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jan 2006
Besturingssysteem
Wndows 11
Office versie
2016
Kan niet een goede categorie hiervoor vinden.:o

Ik zou wat eenvoudige software op mijn webhosting wat zonder server werkt, willen zetten maar ik heb geen idee waar ik naar moet kijken.
Heb bij google wat zitten zoeken bijvoorbeeld webmail webbased dan krijg ik een hele serie te zien maar ik zie niet welke geschikt is voor een webhosting.
Zelf heb ik al een agenda (luxcal) gevonden en dat werkt goed behalve de herinnerings mail niet wand daar ben ik weer een server voor nodig.

Dus als jullie nog meer van dit soort eenvoudige software kennen laat het mij horen en zou jullie mij kunnen vertellen wat ik na moet kijken als ik weer ga zoeken.

Alvast bedankt. :thumb:

Er is zat eenvoudige software, geen idee wat je eigenlijk wil. Wat is je doel?

Ik wil gewoon wat software op mijn webruimte zetten om het mij makkelijker te maken.
Heb bijvoorbeeld 1 pc en 3 laptops maar overal haal ik de mail binnen dus zie ik de mail soms wel drie voorbij komen en als ik mail verstuur weet ik niet meer waar deze zo gauw staat als ik het weer wil zien.
Nu weet ik dat er ook wel andere mogelijkheden zijn, maar zou het wel makkelijk vinden als ik bijvoorbeeld die als een eigen webmail heb.
Gewoon alles in eigen beheer dus geen google en consorten.

Dus wat is wel: agenda, webmail, documentenbeheer noem maar op.

En omdat ik zelf ook wel wil zoeken zou ik graag willen weten waar ik op moet letten als ik een leuk programma zie, omdat ik geen webserver heb maar webruimte.
Zo kan ik dus niet iets met een cronjob hebben ben ik al achter want deze heeft dus een webserver nodig.

Dus ik zie graag jullie reactie tegemoet.

Maak gebruik van google services, en anders Mybb (forum-source) kun je wel een beetje mee klooien.

Dank voor je reactie Ripz,

Maar dit is niet wat ik zoek.

Als je alleen hosting ruimte hebt zonder webserver facaliteiten dan valt het meeste af.
De reden is simpel. Alles wat je vraagt kun je van internet halen en werkend krijgen op een apache/php webserver, en dit meestal gecombineerd met een mysql database server. Omdat je dit niet hebt kun je niets vinden voor je wensen. Zeker geen mailsysteem!!
Wat hierboven al is gezegd, maak gebruik van gratis services zoals Google. Al de andere mail kun je dan forwarden naar dit Google account zodat je op 1 plek al je mail kunt beheren.

Als je zelf op zoek gaat naar websoftware moet je dus naar de "requirements" kijken. Als de software Apache, php of mysql nodig heeft dan werkt het niet op webhosting zonder server. Omdat je php mist kun je ook geen mail versturen.

De agenda die je hebt, wordt deze service door de provider aangeboden??

Laatst bewerkt:
De agenda die je hebt, wordt deze service door de provider aangeboden??

Nee deze staat op luxsoft.eu

vind dit een erg mooie en makkelijke calendar en gratis.

Okee. Ik vroeg het mij af. Het is dus geen software die in je webhosting ruimte draait. Dat zou ook niet kunnen want een agenda heeft een database server nodig.
Mijn advies: zoek bij verschillende aanbieders (zoals luxsoft.eu) de gratis services bij elkaar want zonder web/database server kun je dit niet zelf doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan