software

Status
Niet open voor verdere reacties.

Annie42

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2001
Hallo allemaal.

Wie kan mij helpen, ik wil graag mijn schijfpatities veranderen, maar met partitie magic, mijn vraag waar vind ik en hoe doe ik het?

Alvast bedankt,

groetjes Annie

En met de probeerversie kun je geen partities aanpassen. Anders zou niemand het programma meer kopen:)

Wist niet dat powerquest wat met Symantec had:D

@Sigma, ik kan me vergissen, maar ik denk dat je de verkeerde link heb meegestuurd.

Laatst bewerkt:
Inderdaad. :D

Dar gaat hij in de rebound.

Ach die ander is ook nuttig. ;)

Laatst bewerkt:
Zonder de gegevens kwijt te raken is er volgens mij geen gratis manier.:confused:

O, dank je sigma, het is dus een programma van Symantec en dat moet je dus kopen, terwijl ik denk van het is ongeveer zoiets als fdisk en kan je zo gebruiken, ach een beetje "dom"
Maar bedankt en groetjes van Annie.

Met Fdisk kost het inderdaad niets, maar dan ben je al je gegevens kwijt. Partition magic doet eigenlijk hetzelfde, alleen met behoud van de gegevens.

Dus je moet zelf overwegen wat je het belangrijkste vind.

Ja Tanja en jij ook bedankt, zal ik me bij fdisk moeten houden, maar dat vind ik erg lastig, want dat was de vorige keer niet gelukt, ik moet ergens nog 10 ghz. hebben maar die is "zomaar" verdwenen.

Ja tanja bedankt en dan ga ik het weer met fdisk proberen, is jammer want dan is alles weer weg, maar ach dat houd je bezig en van de straat!!!!

Groetjes en in elk geval bedankt.

Annie

Nee, mijn probleem was nog niet opgelost, mijn schijf doet het nog steeds niet en met deze gaat ales zeer traag en ik heb ook nog een virus gehad die de boel aardig heb verknald, vandaar steeds geen reaktie, sorry hoor, maar zit aardig in de ****, wel bedankt voor het mailtje.

groetjes, Annie.

je schijf doet 't niet?:

heb je al met fdisk partities aangemaakt?
(en daarna de aangemaakte schijven geformatteerd)

(dacht dat fdisk zoiets ging, weet 't zo niet)
--------------------------------------------------------
- eerst partities verwijderen
- dan Dos partitie maken (niet volledige grootte)
- dan een extended partitie
- daarna logische stations aanmaken
- dan fdisk afsluiten
- pc opnieuw opstarten
- bootdisk (opstartdiskette) in het a: station
- dan de schijven formatteren
----> op de a: intikken "format c:\" etc..

bootdisk (die voor '98SE)
kun je hier vinden:
===================================
http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm

P.S.
- is het je enige schijf,
- hoe groot?
- was de schijf nieuw? (of was er al wat op)

Hallo J.Koelman,

Die partities gaan niet en het is mijn enigste schijf ja, maar krijg hem niet aan de praat, althans steeds niet, maar baalde zo en heb het daarom even laten rusten, maar zal dit weer proberen en zeker bedankt voor je reaktie.
gr. Annie

Als je virus een bootsector virus was - dan zou je voor de zekerheid alle partitie informatie van de schijf moeten verwijderen (meestal heeft de fabrikant van de schijf wel een tooltje op zijn website voor laagformatteren), en daarna de partities weer opnieuw aanmaken. Aardig programma daarvoor is SwissKnife.

o, ja daar ben ik blij mee, ga ik op kijken en proberen wat ik verder kan, alvast bedankt en je hoort het wel weer of het wel of niet gelukt is.

gr. Annie.

- krijg je dan foutmeldingen?
(en word je hd wel herkent, zal wal anders kun je ook niet fdiskken)

Het is 1 schijf geworden en krijg hem verder niet meer goed, maar er zit ook een raar geluid in, dus morgen gaat hij naar de pc dokter, dus allemaal bedankt zover en jullie horen nog wel van mij.

gr, Annie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan