Softwarematige switch ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jonaskellens

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2007
Google vertelt mij dat er zowel Windows- als Linux-applicaties bestaan om de routerfuncties softwarematig te simuleren...

Wat ik zoek is een softwarematige switch om in feite mijn virtueel netwerk in netwerksegmenten te kunnen onderverdelen.
In een bedrijf gaat men bvb alle pc's per verdiep verbinden met een switch. De switch zelf is dan aangesloten op de backbone van het bedrijf.

Kan ik die switches softwarematig simuleren in mijn virtuele omgeving (Virtual PC) ?

(Indien ik een softwarematige router wil dan creeër ik effe een virtuele linux-pc met een linux-progje dat een router simuleert enzo. Of iets dat meer overhead met zich meebrengt : ik installeer een windows xp home-console en gebruik de ICS-functie.)

Wil je dit in een bedrijf inzetten of gewoon voor thuis iets te knutselen hebben?
ik weet om cisco routers te simuleren kun je het beste een 7200 router sim gebruiken, voor zo ver ik weet bestaat er geen programma waarmee je switches kunt simuleren, aangezien dat je meestal meer dan 2 poorten wil gaan gebruiken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan