softwareprogr die je rekeningen van je bank automatisch afschrijft

Status
Niet open voor verdere reacties.

dag00se

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2007
Hallo,

Kent of weet iemand een softwareprogramma die automatisch je rekeningen die betaald kunnen worden op een bepaalde datum ?
Op deze manier zou je bijv alle betalingen zelf kunnen bepalen op welke datum deze worden afgeschreven/geincasseerd van je rekening.
Ik heb de naam ooit wel eens gehoort maar ik ben die kwijt.

ik dacht iets van...on en off,orenoff...ik weet niet de exacte naam hiervan??

misschien dat iemand dit weet over welk programma ik het heb,en waar ik dit programma kan downloaden,het zou gratis zijn heb ik mij laten vertellen.

alvast bedankt

Kun je gewoon met Internet bankieren in stellen bij je bank.

Welke bank zit je want dat kan bij alle online banking programma's.

vind je dit nu zo wijs om als het er zou zijn een 3th party programma toegang te geven,
op je rekening. ?

ik heb postbank,...zover ik weet kun je dit niet instellen, nu bepalen de incasseurs de datum van afschrijven...(het instell van afschrijvingen en wanneer je dit zou willen)(dit lukt alleen als je een boeking doet met een datum instellen,dat gaat wel)

maar waarover ik het heb is een software programma waar ik zelf kan uitmaken wanneer er afboekingen plaats vinden van mij rekening en op datum die ik wil.
alleen ik weet de preciese naam er niet van.
zoals ik al aangaf de naam ????

Laatst bewerkt:
Okay, jij bedoeld de automatische afschrijvingen?
Daar heb je het betreffende bedrijf voor gemachtijgd en die bepalen (in overleg met jou) wanneer er afgeschreven wordt. Hier kan je niks aan veranderen daar het bedrijf dit bepaald. Wel kan je net zoals ik bijvoorbeeld met mijn Hypotheek en NUON doe samen bepalen wanneer hun afschrijven . Bij mij is dat de 28ste van iedere maand. Wil je dit niet dan moet je de machtiging intrekken maar vaak (net zoals bij mijn hypotheek) is een automatisch incasso verplicht!

Wat jullie zeggen begrijp ik wel,maar alleen ben ik er nog steeds niet achter om welk softwareprogramma het nu gaat ?

Laatst bewerkt:
Je kan het niet beïnvloeden omdat jij niet degene bent die over het tijdstip van afschrijven gaat dus zo'n programma bestaat niet. Het bedrijf bepaald wanneer er afgeschreven wordt en geeft die opdracht aan De Postbank en die wordt uitgevoerd. Hier kan jij niks aan doen ook niet met een programma. Dus ik geloof dat jij het toch niet helemaal begrijpt.

Nou ok als dit zo zou zijn dan houd het op...alleen vindt ik het vreemd dat mensen hierover praten als het programma niet bestaat...dat is raar !?
Maargoed toch bedankt voor jullie reacties.

Betstaat echt want dan zou jij invloed kunnen uitoefenen op een derde partij. Wat je wel kan doen is als je het niet eens bent met een afschrijving deze terug te laten boeken. Dat gaat via mijnpostbank.nl

Er zijn hier 2 verschillende zaken:

1) Er zijn programma's waar je tegen zegt dat ze op bepaalde tijd en datum bij de leden of klanten geld kunnen incasseren. Dat zit dus aan de leveranciers kant en zoals Raymond al opmerkte, die bepalen wanneer ze jouw geld incasseren omdat jij ze toestemming hebt gegeven.

2) Als je zelf op (on)regelmatige tijdstippen geld over wil maken dan kan je dat, in jouw geval, bij mijnpostbank.nl instellen

Ron

Het is mij allemaal wel duidelijk hoor,ik snap het wel.
Alleen vindt ik het raar dat erover gesproken wordt dat het mogelijk is heb ik me laten vertellen.
(Dus hoe komt men hierbij als niet kan ? :confused: )

Dus daarom om duidelijkheid te scheppen stel ik deze vraag hier op het forum om meer te weten te komen snap je.
Maar ik heb nu van jullie de bevesteging krijg dat er geen progr is en het niet mogelijk is
dan houd het op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan