softwarerestrictie

Status
Niet open voor verdere reacties.

raul777

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2006
Berichten
31
ik heb onlangs de pc van mijn vader gekregen die vroeger van zyn werk was nu wou ik een paar dingen downloade van het internet maar telkens als ik p uitvoeren duw verschijnt er een error dat dit programma niet kan geopent worden wegens een beleid van software restrictie :confused: kan iemand mij helpen?????
 
Kijk eens of je het volgende kunt doen:

1. Download Dial-A-Fix, pak het uit, start het, en druk de knop Policies. Alle restricties worden dan weergegeven, en (hopelijk) kun je ze dan ook weer uitzetten, vooropgesteld dat je voldoende rechten hebt.

2. Werkt dit niet, probeer dan in Veilige Modus te starten (=bij het opstarten van de PC op de F8 toets blijven drukken totdat je een opstartmenu krijgt waar Veilige Modus te kiezen is). Maak je account dan in die Veilige modus lid van de groep Administrators, via Start -> Uitvoeren -> control.exe nusrmgr.cpl -> dubbelklik op jouw account -> tabblad Groepslidmaatschap -> activeer Ander niveau, en kies uit het keuzemenuutje voor Administrators.
Probeer (na gewoon herstarten van de pc) weer of je probleem dan weg is (eventueel draai je dan weer Dial-A-Fix, zie boven).

Wordt om een wachtwoord gevraagd in Veilig modus wat je niet weet, vraag eerst je vader of hij dat wachtwoord kent. Is dat niet het geval, en kan hij dat ook op zijn werk niet navragen, maak dan op een andere computer een password-reset CD waar je van kunt opstarten op jouw pc. Je kunt er een maken via deze link (Offline NT Password & Registry Editor.
Pak de bovenste .ZIP op de pagina (=cd070927.zip) en lees verderop op de pagina hoe je de cd dan moet maken.
Hoe je de cd moet gebruiken om wachtwoorden te resetten vind je op de Walkthrough pagina
Je zou hierna weer in Veilige modus moeten kunnen komen om de instructie van 2. weer opnieuw te proberen.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
bedankt, ik heb dial a fix uiygepakt en het werkt en ik kan ook alle policiens verwijderen maar toch blijft deze error maar verschijnen weet je waar dit aan zou kunnen liggen??
 
Kun je geen schermafdruk geven? Zie in mijn handtekening hoe je die kunt maken en uploaden naar het forum.

Daarnaast kun je nog steeds kijken of je wel Administrator rechten hebt.
Die dat op deze manier:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k net localgroup administrators
Naast Administrator en mogelijk ASP.NET zou jouw account daar dan ook bij genoemd moeten worden. Is dat niet het geval, kijk dan of je met tip 2 uit mijn vorige instructie jezelf administrator rechten geven kunt.

We horen het wel.

Tijs.
 
Ik vermoed dat deze machine na het uit het kantoor van je vader halen nog nooit opnieuw geinstalleerd is en dat er nog Domain-policies op draaien.

Mijn Motto, nieuwe pc binnen? eerst herinstalleren om de rotzooi van de vorige gebruiker niet te hoeven gebruiken....en al helemaal met "werk pc's"
 
ik ben administrator, het werk van men vader is dat ook wel maar dat is geeen probleem denk ik. maar als ik op printscreen druk verschijnt er niks :confused: daarom typ ik ff de tekst over

c:\documents and settings\fweeke0\local settings\temeporary internet files\content.IE5\E7FG9ISJ\WLinstaller[1].exe
dit programma kan niet worden geopend vanwege een beleid voor softwarerestrictie. Open Event Viewer voor meer informatie of neem contact op met de systeembeheerder.

en dat staat dus in zo een error kadertje
 
Je moet, na het drukken van PrtScrn, de scherminformatie die dan op het klembord staat plakken in mspaint.exe

Probeer eens dat WLinstaller.exe eerst gewoon ergens op te slaan (op je bureaublad bijvoorbeeld), en dan vandaaruit te starten ipv. vanuit je Tijdelijk Internet bestanden?

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan