softwre draadloos toetenbord/muis installeren?

• Onderwerp starter Onderwerp starter peer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

peer

Helpmij.nl boekhouder
Lid geworden
18 jul 2002
Zojuist een draadloos toetsenbord met bijbehorende muis gehaald. Aanbieding voor € 19,00. Alles geïnstalleerd en alles werkt gewoon. Alleen er zit een cd-rom bij die een en ander wil installeren wanneer die gestart wordt. Keuze uit software voor muis, toetsenbord of beide. Kan ook niet via verkenner opmaken wat alles inhoudt en dus vraag ik mij af wat de toegevoegde waarde kan zijn. Betreft een 'CORDLESS DESKTOP EX 110" van Logitech.

Laatst bewerkt:
Dit zou waarschijnlijk de software zijn voor onder andere je mediaknoppen waarmee je de muziek op pauze of stop kan zetten.
Ook zit er op de EX 110 een paar programeerbare knoppen waarmee je met die software bepaalde websites voor die knop kan instellen of bijvoorbeeld je rekenmachine.

Voor zover ik tot nu toe heb kunnen nagaan werken die knoppen zo ook. Kan ook op de website van Logitec niets vinden wat het nut van installatie zou kunnen zijn... :(

Doen deze knoppen het ook?
8055.jpg

Als je op het huisje drukt, kom je dan op je ingestelde startpagina?
Als dat zo is kan je met de software bijvoorbeeld instellen dat als je daar op drukt je dan naar de homepage van Helpmij.nl gaat.

Die knoppem doen het ook. De mogelijkheid om onder knoppen iets toe te voegen is inderdaad een toegevoegde waarde. Die extra functionaliteit zoals volume aanpassen etc. is uiteraard ook toegevoegde waarde, maar dat werkt dus al zonder installatie van software. Toetsenbord nu een klein uurtje in gebruik, maar een groot nadeel.... Had een compact maar zwaar uitgevoerd toetsenbord van een Compac-server van ruim 10 jaar oud aan mijn computer hangen. Geen extra toetsen, niet draadloos, maar het typ-confort daarvan is superieur.... Ik kijk het een weekje aan want wellicht went het nog... :confused:

Het is inderdaad niet echt nodig om die software van logitech te installeren :D
Het is echter wel handig zoals de voorbeelden die ik gaf.
Wat de logitech software bijvoorbeeld ook doet is het meten van het batterijverbruik.
Dus als de energie wat minder is geeft het programma aan dat je de batterijen zo snel mogelijk moet vervangen :thumb:
Dit is ik persoonlijk wel een handig tooltje :)

Het begint langzaam te dagen.... :D Wellicht dat ik die software installeer wanneer ik besluit dit toetsenbord te blijven gebruiken. Hoe langer ik er mee werk (nu al anderhalf uur :thumb: ) hoe waarschijnlijker het wordt dat ie toch de kieperton in gaat.... :evil:
Die paar functietoetsen wegen (tot nu toe) niet op tegen het solide en fijne typ-confort van voorheen.

Toch bedankt voor het meedenken en ik ga deze maar op opgelost zetten.

peer2 zei:
Hoe langer ik er mee werk (nu al anderhalf uur :thumb: ) hoe waarschijnlijker het wordt dat ie toch de kieperton in gaat.... :evil:

Hij is toch pas nieuw, misschien kan je hem omruilen en je geld terug krijgen in de winkel? :rolleyes:
Dit toetsenbord is trouwens ook het goedkoopste model van de draadloze versie van logitech. Je hebt ook andere toetsenborden die iets meer comfort geven bij het typen en die hoeven niet eens heel veel duurder te zijn.
Bij sommige winkels kan je zelfs toetsenborden uittesten of ze lekker typen.

Succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Ik heb doelbewust het risico gelopen. € 19 (ex btw) was het risico wel waard. Breng het dus uit principe niet terug want ik was mij bewust van het "risico". Overigens vind ik de muis wel goed en prettig werken. (de vorige doet het overigens ook nog prima :thumb: een logitech met een draadje, helemaal vergeeld in meer dan 10 jarig zeer intensief gebruik.. Die mag dus blijven als reserve...:love: )

Hoi Peer,

Je open brief was al gesloten, dus heb ik maar een ander topic van je opgezocht om te reageren
Ik kan me de moeite die je hebt met het taalgebruik van sommige 'deelnemers' op deze site voorstellen ..... het lijkt er soms zelfs op, of dit met opzet gebeurt. Dit geldt overigens Lange Pier niet!
Wél erger ik me soms aan het korte lontje van verenigingsleden als het om kritiek gaat.
Zelf heb ik de instelling: ik reageer niet meer op vragen, die ik moet gaan 'spellen' .....
Overigens (tip) in jou open brief stond een foutje:

....ik kom er nu nog steeds niet uit wat je bedoeld. Moet een 't' zijn;)

Valijn,

Het topic is niet voor niks dicht gegaan. Het heeft geen enkele nut om dan een topic op te zoeken en dan alsnog offtopic (want heeft niks met het topic te maken) te reageren.

Deze gaat dus dicht. Wil je nog iets kwijt aan Peer2 doe het dan via mail o.i.d.

En mocht deze posting taalfouten bevatten jammer dan, ik lig er niet wakker van :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan