Soho breedband router

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik wil graag een netwerk aanleggen en zodat een ander ook kan internetten. Nu heb ik daar voor een router aangeschaft ( merk Soho) en helaas zit hier geen nederlandse beschrijving bij.
Ik heb gehoord dat je met Chello internet moet oppassen dat ze je niet "zien" , omdat je anders dubbele rekeningen toegestuurd krijgt ! Ik vraag me dus af wat hier van waar is .
Ook vraag ik mij af of ik daar een gewone UTP kabel voor moet gebruiken , of een zgn crossoverkabel .
En is het inderdaad zo eenvoudig configureren ?

Je kan gewoon die kabel die nu van je modem naar je PC loopt in de UPLINK van de router stoppen. voor de andere kabels ook geen cross mar normaal. Chello internet doet het alleen als je het MAC adres van je Chello netwerk kaart kloont naar je router. Kan jou router dat niet dan... Probleem

Macadres ? Dat is toch dat hele lange nummer wat onder de modem vermeld staat ?
Ik begrijp het even niet. Sorry.

Als je chello wordt geinstalleerd dan wordt het MAC adress van de netwerkkaart van chello opgeslagen in de modem. De modem kan dan alleen met die netwerk kaart werken. Als je je kabelmodem dan op een andere netwerk kaart aansluit zul je merken dat het internet het niet doet. Dit komt dus door het MAC adres. het modem communiceerd alleen met harware met het MAC adres van de orginele chello netwerk kaart. Een router heeft ook een MAC adres. De router moet dus om met de modem te kunnen samenwerken het MAC adres van de Chello netwerk kaart overnemen (klonen).

Voor zover ik weet kan je een MAC adres niet op de buitenkant van een apparaat aantreffen

P.S. is het de modem of het modem?

Laatst bewerkt:
Nou dat is dan heel erg vreemd want ik heb al meerdere pc 's gehad en allemaal met een andere netwerkkaart en allemaal kreeg ik ze makkelijk het internet op ! Ik heb nooit geen netwerkkaart van Chello gehad, bovendien heb ik op deze pc een onboard netwerkkaart en dat werkte ook a la minute !

Op de onderkant van mijn Chellomodem staat wel degelijk het macadres.

En hoe moet je dat dan naar de router klonen ?

Het is idd "het modem"

mischien dat jij een andere modem hebt als ik. Ik heb een chello cornerstone modem en moest in mijn router het MAC adress klonen. Als chello je geen netwerkkaart heeft gegeven dan is waarschijnlijk hed MAC adres van je al ingebouwde netwerkkaart in de modem opgeslagen.

zie hier uitleg van een andere bron.

http://www.chelloo.com/tips/nieuwmacadres.html

Geplaatst door fred2003
mischien dat jij een andere modem hebt als ik. Ik heb een chello cornerstone modem en moest in mijn router het MAC adress klonen. Als chello je geen netwerkkaart heeft gegeven dan is waarschijnlijk hed MAC adres van je al ingebouwde netwerkkaart in de modem opgeslagen.

zie hier uitleg van een andere bron.

http://www.chelloo.com/tips/nieuwmacadres.html
Komt dat adres dan automatisch dat macadres in het modem ?
En hoe kan ik dan in de router dat mac adres klonen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan