soho broadbandrouter

Status
Niet open voor verdere reacties.

coolgirl

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Hoi hoi

Ben veranderd van provider, moet de router ook
weer geconfigureerd worden en hoe doe ik dat?????
Kryg de speedtouch wel rechtstreeks op pc maar
als ik router er tussen zet werkt het niet.
Heb een speedtouch 510 modem en een soho broadband router 4 PSW W/L.

Thanks alvast greetzzz Cool

Kijk eens in de instellingen van je router.
Je typt het adres in je adresbalk (cijfers) dan kom je in de configuratie terecht.
Als je een boekje hebt van de router zul je wel meer gegevens hebben.

Das juist ut probleem kan de gebruiksaanwijzing nergens meer vinden, zelfs niet op internet daarom
is mijn vraag hoe ik hem kan configureren???:(

Opnieuw het bekende router achter router verhaal.

Wie is je provider en waarom zet je nog een router achter je Speedtouch ? (ook een Speedtouch met 1 uitgang is een modem en router !)

provider is fulladsl
en heb er altyd router tussen gehad en dat werkte gewoon en alleen via modem houd waarschijnlijk in dat ik deze pc ook aan moet zetten en das niet de bedoeling

Zelf heb ik een Speedtouch 510 met 4 poorten.
Heb jij soms
DEZE
Het brengt mij altijd in verwarring maar volgens Upsidaisy heb jij dus ook een router van Speedtouch.
Kijk ik op het plaatje dan zie ik daar inderdaad een netwerkkabel bij liggen en de cd rom die ik ook heb.
Die andere router hoef je helemaal niet te gebruiken.
Haal deze er dus tussen uit.

Zolang Upsidaisy er niet is kun je alvast proberen of het op de volgende manier gaat:
Sluit Speedtouch aan op pc en telefoon.
Typ 10.0.0.138 in adresbalk. Je komt nu bij de configuratie van jouw Speedtouch.
Klik op Advanced en vervolgens Easy setup.
Daar zul je de gegevens in moeten vullen die je van je nieuwe provider hebt gekregen.

Lukt het bovenstaande niet dan zul je de router even los moeten halen, de software moeten installeren, router weer er in en vervolgens verder met 10.0.0.138

Hoi Elisa

Thanks voor je moeite ik heb idd de 510 van het plaatje
maar de modem heb ik al ingesteld daarom kan ik nu gewoon op het internet het gaat om de router dit is een ark soho IS104 omdat ik deze er altyd tussen heb gehad
ik weet niet hoe ik de modem ook als router moet laten werken ik heb er nooit een gebruiksaanwijzing of cd bij gehad zover ik me kan herinneren heb hem al enkele jaren en hij was toen al op de provider ingesteld maar nu ik veranderd ben dacht ik het weer op dezelfde manier aan te sluiten maar de router (soho) heb ik ondertussen al geconfigureerd maar als ik die ertussen hang werkt het niet dan herkent de pc de speedtouch niet meer maar ga ondertussen ff zoeken op de site van speedtouch hoe ik deze eventueel als router kan gebruiken maar het is niet de bedoeling om deze pc aan te laten staan dus hoop dat dat niet hoeft bij de speedtouch anders zal ik toch op 1 of andere manier de soho erweer tussen moeten krygen

ty en greetzzzz cool

Pffffff heb op de site zitten lezen, maar zoveel verstand heb ik er niet van kan iemand makkelijker uitleggen hoe je dan alles aan moet sluiten en wat ik precies in moet stellen ben bang dat ik anders helemaal niet meer online kom :(

maar de modem heb ik al ingesteld daarom kan ik nu gewoon op het internet
Je hebt grote kans dat jouw 'modem' al lang ingesteld is als router.

Doe nou gewoon het volgende met alleen je Speedtouch.

Zolang Upsidaisy er niet is kun je alvast proberen of het op de volgende manier gaat:

Sluit Speedtouch aan op pc en telefoon.
Typ 10.0.0.138 in adresbalk. Je komt nu bij de configuratie van jouw Speedtouch.
Klik op Advanced en vervolgens Easy setup.
Daar zul je de gegevens in moeten vullen die je van je nieuwe provider hebt gekregen.

Lukt het bovenstaande niet dan zul je Speedtouch even los moeten halen, de software moeten installeren, Speedtouch weer er in en vervolgens verder met 10.0.0.138 intypen enz. enz.

De modem is al ingesteld werkt nu gewoon via nieuwe provider

Het gaat erover hoe ik hem dan als router moet gebruiken...... de andere pc's zaten via de router (soho)aangesloten op internet moet ik nu een netwerk aan gaan leggen ofzo om de andere pc's via de speedtouch op het net te krygen?

Greetzzz cool

Het staat hierboven hoe je dat moet doen.
O wacht even. Je hebt een netwerk? Je stond onder netwerk maar had het er eigenlijk niet over. Vandaar.
Wat is de reden dat deze pc via een andere router loopt? Staan ze te ver uit elkaar of zo?

Laatst bewerkt:
Oepsss foutje waarschijnlijk met lezen Elisa
Ik hebGEEN netwerk daarom staat de router ertussen dan moet ik een netwerk aan gaan leggen en das niet de bedoeling moet ik van alles bij kopen wat ik eigenlijk niet nodig heb
Het heeft altyd gewerkt met de router achter de speedtouch
Greetzzzz Cool

Nou, van jou kreeg ik ook niet de indruk dat je een netwerk had maar op het laatst had je het over de andere pc's :eek:
Ik begrijp er nu niets meer van.

Is het de bedoeling dat 1 pc het net op gaat?
Dan moet je alleen met Speedtouch aan de gang.

Nog even voor de duidelijkheid.
Een router is een soort combinatie van modem en firewall. Bovendien kun je vaak met meerdere pc's er op aansluiten. Noodzakelijk is het niet.
Je hebt ECHT maar 1 router nodig.

Ik begrijp ook wel als er maar 1 het net op hoeft dat ik alleen modem nodig heb daarom staat die router ertussen omdat er meerdere het net opgaan is het dus noodzakelijk
Ben nu zover als de router ertussen hangt dat alles verbinding heeft kan alleen geen websites bekijken!!!!
Heb Windows XP firewall al uitgezet en nieuwe breedbandverbinding ingesteld maar niks pffffff wel icoontje van internetverbinding in het venster van IE
maar geen startpagina

Greetzzzz Cool

Sorry coolgirl,

Het zal voor jou allemaal erg duidelijk zijn maar het ene moment heb je het over meerdere computers (netwerk) het andere moment niet.

Ik begrijp ook wel als er maar 1 het net op hoeft dat ik alleen modem nodig heb daarom staat die router ertussen omdat er meerdere het net opgaan is het dus noodzakelijk

Oepsss foutje waarschijnlijk met lezen Elisa. Ik hebGEEN netwerk daarom staat de router ertussen dan moet ik een netwerk aan gaan leggen en das niet de bedoeling moet ik van alles bij kopen wat ik eigenlijk niet nodig heb
Het heeft altyd gewerkt met de router achter de speedtouch

Vertel nu eens duidelijk hoe het bij jou thuis er uitziet.
En geef a.u.b. antwoord op alle vragen.
Staat er bij jou in huis slechts 1 pc?
Staan er bij jou in huis meerdere p.c.'s?
Zitten die pc's met kabeltjes aan een router vast?
In het de bedoeling dat jullie bestanden delen?

Hoi Elisa

Maakt niet uit, maar ik heb meerdere pc staan en ik werk nog steeds met kabeltjes over die draadloze lees ik nog teveel problemen hihihi
Ik heb verder geen netwerk aangelegd, de andere pc ging gewoon ook via de router dat was fijner omdat dan niet deze pc ook altyd aan moet staan, maar ik ben veranderd van provider en daarom moest de router ook opnieuw geconfigureerd worden dit is inmiddels gelukt en nu heb ik ook verbinding met het internet alleen kan dan niet op websites komen de andere pc lukt me later wel maar ik moet eerst deze terug erop krygen met de router ertussen nu zit ik alleen via de speedtouch erop omdat ik dan wel op sites kan maar eigenlijk is de bedoeling
speedtouch---->ark soho broadbandrouter------>pc1 en volgende
bestanden hoeven niet gedeeld te worden
greetzzzz cool

1) Op die Ark router heb je de mogelijkheid om bij te pluggen. Doe het netwerksnoer daar in en verbind met je pc.
2) Haal de Speedtouch er tussen uit (daar heb je maar 1 poort in zitten) en mik deze in een hoek!)

Goed, nu ga je een verbinding met de configuratie van de router maken.
Wat is het adres om dit te bereiken? Dat moet jij in een boekje kunnen vinden van die router.
Het is de bedoeling dat je in de adresbalk een nummer intypt. Dan kom je in de configuratie.

Ergens zie je dan de oude manier van inloggen bij de oude provider. Dat moet je wijzigen.

Thanks Elisa
Heb het weer werkende heb ook nog ff de router geupdated maar nu brand er een lichtje onder de wan niet meer die van 100m ga ff kijken of ik de verkeerde update misschien heb bedankt voor alle moeite en als ik weer probleem heb kom ik zeker weer op deze site terug :thumb:
Greetzzz Cool

Lan is Local Area network.

WAN staat voor Wide Area Network. Het verschil met LAN (Local Area Network) is dat het meerdere gebouwen, in verschillende plaatsen kan omvatten.

Misschien in dit geval wel het feit dat je eerst met Speedtouch er tussen werkte waardoor je als het ware apart stond.

En............als je nou toch alles op 1 router hebt, ga dan ook eens denken aan een netwerk. Het is zo gemaakt en je hebt er veel plezier van.
Je kunt bestanden doorschuiven. Op pc 1 downloaden en op pc 2 verwerken. Enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan