SOI read temperature veel te hoog:S

Status
Niet open voor verdere reacties.

Melvin S

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2008
Hey goeie dag,

ben pas nieuwe hier maar nu al een probleem

heb mij pc een tijde geleden gekocht het is een packerd bell

cpu 4400+ duel core amd
ram 3 gb
vidieokaart 512 mb geforce 8800 GT

maar elke keer als ik company of hero speel tegen de pc knal znder enige waarschuwing me pc uit kan gewoon daarna weer op starten zonder problemen

dus ik ben ff aan het zoeken maar ik kom tot schrik dat mijn SOI read temperature veel te hoog is rond de 92 graden....

dus mij vraag hoe krijg ik dat naar beneden dat ik mijn spelletje kan spelen

vriendelijk groet melvin

Zoek dan eerst eens uit wat dat is. Da's makkelijker om in te schatten over wélke temp we het hebben.

heb overal gekeken ook op google maar, want mij weten is het me processor die dat spul allemaal leest.

lijkt mij logisch maar me processor is nu 61 graden is dat hoog?

Grtz

Je zou eens een .jpg van het scherm kunnen posten...................... 61 is lekker warm, maar niet té warm.

ik denk dat SOI zoek ik eens op
Good to hear from you again. The SOI (Sensor Of Interest) is used for targeting Laser Guided Bombs and Maverick AG weapons in the F-16.
Niet zo gek dus dat deze hoog is.

Maar ik kwam ook tegen dat het Silicon On Insulator betekenen kan en dat is volgens mij de bouwwijze van oa een processor.

Je kunt ook met pcwizard kijken tijdens het gebruik van pc (volle belasting) wat de temperaturen van je systeem doen.

mvg leo

Laatst bewerkt:
hier bij een plaatje van mij bios

mvg melvin

ps heb pc wizzard daar zegt die alleen dat me processor te hoge tempratuur die is 61 maar hij moet max 49 zijn

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    85,9 KB · Weergaven: 29
ah het is dus SIO en niet SOI, als je dan op de eerste hit van google kijkt "sio read temperature", zie je dat het met de processor te maken heeft ;)

Te hoge te temperatuur
Het is de moeite waard om te kijken of zich stof heeft verzameld in de fan(s) en de ventilatiie openingen
Als dat niet het geval is zijn mogelijk de lagertjes van de fan versleten en moet deze vervangen.

Hallo

Of de c.p.u. koeler = verkeerd gemonteerd of zonder koelpasta ertussen.

Current system temperature ---> 44°C

Current cpu temperature ---> 62°C

C.p.u. temperature offset -21°C !!!!!!

Dus de c.p.u. temperatuur = nog 21°C hoger !!!! en is dus inderdaad 83°C !!!

Peter

Laatst bewerkt:
Heb het al opgelost heb eff me koeler er afgehaald en eff t nieuwe koelpasta er opgesmeerd loopt weer als een zonnetje

maar bedankt allemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan