Solderen op moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chargeotto

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Gisteren heb ik op een oude laptop van mij, die al jaren onder me bed ligt geprobeerd 2 draadjes te solderen parallel met de aanknop. Zodat ik mijn laptop vanaf een microcontroller (met netwerktoegang) zou kunnen aanzetten.
Als ik de draadjes los ertegenaanhield werkte alles perfect, dus besloot 2 ze vast te solderen op mijn moederbord....
Alleen toen ging het beetje verkeerd, en viel er een druppel tin op mijn moederbord....
het proberen weghalen maakte het volgens mij alleen maar erger....
resultaat..... laptop die op dit moment na jaren onder me bed gelegen te hebben, dus waarschijnlijk het niet meer gaat doen...

[smallimg]http://www.hitmol.nl/IMG_0957.JPG[/smallimg]

Heb even een foto gemaakt ervan..... Iemand nog een idee of er een andere manier is om een laptop op te starten.....
Van rechts geteld, moest je namelijk normaal gesproken pin 7 en 8 met elkaar verbinden, en hij starte op.

Laatst bewerkt door een moderator:
Einde verhaal lijkt me zo. Het is een behoorlijke beschadiging.

Ja daar ging ik ook al vanuit.... dus gok dat een 2de leven er niet inzit....
Had misschien hoop dat er nog een andere manier is om een laptop toch nog aan te krijgen, buiten dit stukje om....
Alhoewel ik bang ben dat er misschien door het weghalen van het tin....
(inmiddels heb ik het wel redelijk weg gehaald).... er misschien door de warmte ook wel andere dingen beschadigd zijn...

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo

Op z'n minst gezegd ... dit is niet gesoldeerd volgens de regels v/d kunst.

Probeer iemand te vinden die een desoldeerstation bezit.

Een temp. geregelde soldeerbout is ook een vereiste.

Of kontakteer een deftige lokale t.v. technieker.

Peter

Zo te zien is de connector op het moederbord zelf behoorlijk beschadigt.

iemand eigenlijk een idee waar het signaal heen gaat, als de aanknop ingedrukt wordt?
aangezien in principe die connector gebruikt wordt voor de aanknop en lampjes enzo.... dus als dat enkel beschadigd zou zijn zou in theorie alles behalve lampjes enzo nog moeten werken.....
Of verdwijnt het koper na de connector direct in het moederbord, en is het totaal onmogelijk op het punt waar het heen gaat daarzo te zorgen dat hij aangaat?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan