[solved] PC herstart 60sec na opstarten. (services.exe)

Status
Niet open voor verdere reacties.

peterk123

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 jan 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem. Mijn pc wil niet meer opstarten. Na het inloggen krijg ik vrijwel direct de melding dat het systeem zal afsluiten in 60sec. Dit is dan ook het enige wat getoond wordt, geen startbalk of desktop. "het systeem wordt afgesloten" "system32\services.exe" -1073741819 zijn wat sleutelwoorden uit foutmelding. Genoeg naar gegoogled, meeste oplossingen draaien niet meer of hebben een onaangetaste veilige modus nodig.

Veilige modus is dus ook infected. dat maakt het wat vervelend. Veilige modus met commandline werkt redelijk. Ik kan sommige programma's zo starten, maar bijna niks.

Iemand een idee hoe ik dit op ga lossen zonder te herinstalleren?

Thanks!

ps. Ik draai Windows XP en NOD32. (+dual bootje vista)

Laatst bewerkt:
Niemand die wat weet?

In veilige modus met command prompt kan ik de shutdown tegengaan door shutdown -a te runnen of de datum te vervroegen. Hierdoor kan ik programma's als regedit (niet regedt32!) opstarten. Alle windows programma's die ik verder probeer te starten, starten niet maar komen wel in de taskmgr te staan (taskmgr duurt eeuwen om te starten).
SDfix / Combofix willen niet starten en Rustbfix vindt niks. Alle programma's met uitgebreide GUI werkten tot nu toe niet.

De pc draait naast XP ook vista, die nog wel wil starten, maar ik heb mijn XP omgeving nodig voor werk.

Alle tips zijn meer dan welkom

Laatst bewerkt:
Handig forum dit;)

Maargoed, voor de mensen met hetlzelfde probleem. Ik heb t als volgt opgelost.

Booten in safemode, shutdown -a voordat de teller afloopt. Nu heb je wat langer de tijd om de boel te repareren. Omdat ik een browser als opera geinstalleerd had kon ik nog heea surfen (niet via wifi maar utp). Spybot S&D gedownload, geupdate! en gerund...Hij vond : win32.agent.pz maar kon de bestanden niet verwijderen. (Ohja geduld is een schone za(a)k, Spybot startte erg traag.....)
Opgeschreven waar het om ging, geboot naar Vista, daar cmd.exe als Administrator uitgevoerd waarna ik het bestandje handmatige verwijderd heb.

Volgens mij werkt alles nu weer als 2 zonnetjes (2cpu's)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan