• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Solver doortrekken voor meerdere cellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kees123456

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 apr 2022
Goedemorgen,

Ik heb de optimale prijs van iets berekend doormiddel van twee waardes te veranderen en twee randvoorwaardes in te voeren met de solver toepassing. Nu wil ik deze alleen doortrekken naar beneden om het voor verschillende types te doen.
Hoe is dit mogelijk?

Voorbeeldje? Je krijgt veel meer (en beter) antwoord als je een voorbeeld bestand meestuurt. Maar ik zie dat je nieuw bent, dus allereerst welkom, en zorg dat je je muis goed vasthoudt bij het antwoorden, zodat je niet per ongeluk de Quote knop indrukt, terwijl je eigenlijk de (veel mooiere) knop <Reageer op bericht> had willen hebben :).

Bedankt voor je reactie.

Bijgevoegd de Excel tabel. Hierin wil ik de prijs optimaal hebben, doormiddel van het veranderen van Moment(kN/m) en h(mm). Hierbij moet de u.c.(nu) en u.c. (toepassing) <=0,56 zijn.
Bij profiel 1 heb ik met de solver optie het handmatig gedaan maar nu moet de optimale prijs bij profiel 2,3 etc. ook berekend worden. Nu wil ik alleen dat die automatisch gebeurt zodat bij het veranderen van een waarden ik het niet handmatig allemaal moet aanpassen. Ik had iets geprobeerd in Visual Basic maar dit is niet helemaal gelukt.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan