• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som afhankelijk van waardes en random lijsten met unieke waardes

Status
Niet open voor verdere reacties.

rontermaat

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2008
Beste Lezer,

Ik zou graag een som willen maken van de uitslag van de race..... 3x kwalificatie en 1 finale waar je allemaal punten voor krijgt
Ik heb het zelf geprobeerd maar de som die ik heb gemaakt is vrij lang en werkt niet :(

daarnaast wil ik onder het vak startplaats de rijen random laten kiezen maar wel unieke waardes per rij
met "Aselecttussen" kom ik daar niet uit.

Is er iemand die mij hiermee op weg kan helpen

Bekijk bijlage wedstrijd internet.xlsx

alvast bedankt voor de hulp

Hallo Ron,

Bekijk bijlage wedstrijd internet (KL).xlsx

Met de huidige puntentelling is manches heel gemakkelijk: namelijk 33 punten - de behaalde posities.
Mocht je daar uiteindelijk nog van af gaan wijken of uitbreiden, dan kan je dit oplossen met SOM.ALS, zoals gebruikt om het aantal punten voor de race te bepalen.

Willekeurig startplaatsen genereren is mogelijk met een combinatie van Aselect & Rang.Gelijk (Zoals ik in W5:AA12 heb neergezet). Pas echter op dat dit elke keer zal herberekenen bij een wijziging in het tabblad (mits handmatig berekenen is ingeschakeld). Misschien handiger om de startplaatsen in aparte tabel te berekenen met Aselect & Rang.Gelijk en dan als waarde te plakken in de tabel.

Laatst bewerkt:
Voor het puntentotaal
Code:
=74-SOM(K5:M5)-3*N5

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan