• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som als cel cijfer-lettercombinatie bevat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sabine90

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2013
Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een formule die een cijfer-lettercombinatie in een cel herkent en dit combineert met een som van een bijbehorende kolom.
Dus ik wil bijvoorbeeld dat de combinatie "01A" wordt herkend in kolom A, en wanneer deze combinatie voorkomt, de bijbehorende aantallen in kolom B optellen.
Zie bijgevoegd voorbeeld.
Alvast bedankt!

Bekijk bijlage Mapvoorbeeld.xlsx

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reactie, het lukt me echter niet om deze formule in mijn bestand toe te passen zonder dat ik #NAAM? krijg..
Ik ben niet bekend met een USP formule, maar als deze werkt kan ik deze dan nog door blijven berekenen in andere formules en past deze zichzelf ook automatisch aan als er een wijziging wordt aangebracht?

In je eigen bestand,
Alt f11
Rmuisknop links in beeld op thisworkbook
Invoegen = module

Daar plak je de code uit mijn bestand.

Je moet wel je macro's aan zetten en je bestand opslaan als .xlsm
Je kunt met de uitkomst doorrekenen en je kunt de formule ook in andere formules nesten.
Hij wordt ook door gerekend als je een cel in het bereik aanpast.
Eventueel application.volatile toevoegen bovenaan in de functie dan wordt hij altijd opnieuw berekend.

Niels

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan