• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SOM.ALS functie werkt niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Remcovt

Gebruiker
Lid geworden
23 sep 2021
Goedemorgen,

Ik loop vast met een formule, wat ongetwijfeld heel makkelijk zal zijn.

Ik heb in eerste instantie een formule die dus een datatekst uit elkaar trekt; op basis van deze data wil ik som.als verticaal zoeken.

Dat wil dus zeggen dat alle data die aan een artikelnummer hangt opgeteld zou moeten worden.

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd;

1. De formule SPATIES.WISSEN in de tekst
2. Geen tekst meer in de data maar gewoon Standaard
3. ''--'' voor de formule geplaatst
4. De data die ik wil zoeken in kolom A gezet

Ongetwijfeld zal het een knullig foutje zijn, maar ik zie het gewoon niet haha. Het gaat om de formule in Blad5 en dan kolom D. In Kolom F zie je tevens dat je wel kunt verticaal zoeken op de aantallen, dit maakt het dus nog vreemder dat de SOM.ALS functie niet werkt.

Zou iemand mij kunnen helpen hiermee?

Bijlagen

in het bald 'DATA HORECA' de formules in kolom D:K, zet daar WAARDE( ) om je formule heen.
SPATIES.WISSEN kan je dan weglaten.

PHP:
=WAARDE(DEEL(L11;59;4))

Laatst bewerkt:
Zie bijlage, heb de foutmeldingen ook nog weggewerkt.

Er zijn met Power Query waarschijnlijk nog veel betere oplossingen, maar daar is de verstrekte informatie te summier voor. Hoe krijg je deze data aangeleverd bijvoorbeeld.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan