• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SOM.ALS gaat fout

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
ik probeer een formule te maken met SOM.ALS waarbij 2 argumenten gebruikt worden. Ik doe blijkbaar iets fout, want excel blijft zeuren over dat er een haakje zou ontbreken in de formule.

=SOM.ALS(+EN(D2:D273;"B"(+EN(F2:F273;"W";B2:B273)

de bedoeling is dat alle waarden B (in kolom D) opgezocht worden die in dezelfde rij bovendien een waarde W (in kolom F) hebben. Als dat zo is, moeten bijbehorende waarden kolom B worden opgeteld.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hallo

Het is me niet helemaal duidelijk.
Zou je iets met deze formule kunnen.??
Code:
=SOMPRODUCT((D2:D273="B")*(F2:F273="W")*(B2:B273))

mvg Peter

juist, dat is inderdaad wat ie moet doen, bedankt!

Je kunt het ook oplossen met de somfunctie (die je van plan was te gebruiken), alleen moet je je formule dan wijzigen als volgt:
Code:
=SOM(ALS(D2:D273="B";ALS(F2:F273="W";B2:B273)))
Invoeren via Ctrl-Shift-Enter !

Je kunt het ook oplossen met de somfunctie (die je van plan was te gebruiken), alleen moet je je formule dan wijzigen als volgt:
Code:
=SOM(ALS(D2:D273="B";ALS(F2:F273="W";B2:B273)))
Invoeren via Ctrl-Shift-Enter !

dat had ik ook al geprobeerd ja, maar niet aangedacht dat het misschien wel een matrixformule moest worden. Bedankt!

Gebruik je >2003, heb je geen matrix nodig:
Code:
=SOMMEN.ALS(B2:B273;D2:D273;"B";F2:F273;"W")

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan