• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SOM.ALS in combinatie met bepaalde maand

Status
Niet open voor verdere reacties.

odouhaha

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 dec 2016
Hallo, ik kom er helaas niet zelf uit ik hoop dat iemand mij kan helpen, bij voorbaat dank.

Ik heb een sheet met de datum (maand) (A), de naam (B) (kostenpost) en het bedrag (C). Ik wil in een 2e sheet met som.als van alle 'cadeaus' uit kostenpost (B) gekocht in November (A) een totaalbedrag voor die maand uitrekenen. Het lukt mij om het op deze manier te doen: =SOM.ALS(B2:B6,"cadeaus",C2:C6) alleen wil ik heel graag de maand (A) als extra criteria meegeven.
Moet dit dan in combinatie met een andere formule? Of met SOMMEN.ALS? Een voorbeeldje zou zeer gewaardeerd worden.

Met de functie sommen.als of somproduct.
Zitten beide in de Help van je Excel.

Ik krijg met sommen.als steeds 0, wat doe ik verkeerd? =sommen.als(B2:b8,"cadeaus",c2:c8,A2:a8,"november")

Zo ziet degene die ik in mijn spreadsheet gebruik er uit: =SUMIFS(November2016_1!C2:C109;T10;November2016_1!I2:I109;November2016_1!A2:A109;O2) en de kolommen in het 2e tab blad November2016_1) zijn als volgt:
A Maand
B Datum
C Kostenpost
D Naam / Omschrijving
E Rekening
F Tegenrekening
G Code
H Af Bij
I Bedrag (EUR)

Laatst bewerkt:
Je gebruikt de Nedelandse SOMMEN.ALS en een komma als parameter scheiding. Daar zou je al een foutmelding op moeten krijgen lijkt me. Wijzig deze eens in een puntkomma.

En anders waar ik eerder al om vroeg.

Mijn excel is Engels, ik werk voor een Engels bedrijf vandaar. Vraag me niet waarom punt comma ipv comma in mijn Excel word gebruikt, het is zo ingesteld ergens maar ik kan er verder mee werken, krijg daar geen foutmeldingen over, wel als ik comma's gebruik..

Ik heb een voorbeeldje gemaakt, alvast hartelijk dank voor het kijken.

Laatst bewerkt:
Ik heb t al uitgedoktert. formule is nu =SUMIFS(Data!I2:I24;Data!A2:A24;Overzicht!E3;Data!C2:C24;Overzicht!B6) nav het voorbeeld in vorige post. Bedankt.

Laatst bewerkt:
Je had het andersom staan, vandaar mijn opmerking. Maar goed, het werkt nu :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan