• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SOM.ALS meerdere bereiken, criteria en optelbereiken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W10 Pro en W11 Pro
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Zoals gebruikelijk lever ik weer een zeer geavanceerd voorbeeldbestand aan.🙄

Helaas is het mij net iets te ingewikkeld en kom ik er niet uit. Wie zou dit bestand willen aanvullen?

Geel moet de som komen te staan van sheet Maand! Bereik A:A Criterium "A001" (kolom A) en criterium "01" (kolom C) tm12 (jan-dec) en de SOM van O en P in de rijen van die maand en is dus het maandtotaal

Bijlagen

Laatst bewerkt:
PHP:
=SUMIFS(Maand!O3:O9;Maand!A3:A9;Maand!A3;Maand!C3:C9;C2)-SUMIFS(Maand!P3:P9;Maand!A3:A9;Maand!A3;Maand!C3:C9;C2)
In rij 2 het maand nummer zetten en even vertalen naar het nederlands

Maak gebruik van Excel:
- zet geen lege regels of kolommen tussen data
- gebruik een dynamische tabel voor data
- gebruik een draaitabel voor analyses
- bedenk een correcte opzet ( ink en uitg splitsen is onzin: uitgaven zijn negatieve inkomsten)

Bijlagen

Beste snb,

Maak gebruik van Excel:
Ja, dat doe ik.
- zet geen lege regels of kolommen tussen data
Het gaat hier om een voorbeeld. De genoemde kolommen zijn in het origineel in gebruik.
- gebruik een dynamische tabel voor data
Daar kan ik niets mee. Ook al zou ik het met veel moeite begrijpen, morgen weet ik niet meer hoe het in elkaar zit en kan opnieuw beginnen.
- gebruik een draaitabel voor analyses
Idem. Tabellen kan ik überhaupt niet mee omgaan. Ik moet weten hoe het zit en zaken die automatisch gaan kan ik niet onthouden waar ze zitten. Minste of geringste waar het fout gaat, weet ik niet waar het zit. Kost uren en uren om dat uit te zoeken.
- bedenk een correcte opzet ( ink en uitg splitsen is onzin: uitgaven zijn negatieve inkomsten)
De opzet maak ik, probeer ik te maken opdat ik het aan kan, werkt en naar mijn capaciteiten.

Bedankt voor de hulp, dat is het in dit geval duidelijk dat een voorbeeldbestand weinig nut heeft. Weer ben je uren onderweg om iets klaar te spelen. Groeten en einde verhaal.

Zoals gebruikelijk lever ik weer een zeer geavanceerd voorbeeldbestand aan.🙄

Helaas is het mij net iets te ingewikkeld en kom ik er niet uit. Wie zou dit bestand willen aanvullen?

Geel moet de som komen te staan van sheet Maand! Bereik A:A Criterium "A001" (kolom A) en criterium "01" (kolom C) tm12 (jan-dec) en de SOM van O en P in de rijen van die maand en is dus het maandtotaal

Kan je in jouw voorbeeld en uitleg iets duidelijker zijn, en wat meer maanden en getallen invoegen.

Heb je mijn bestand wel bekeken ?

Meer paplepels kan ik niet aanreiken.

Zoiets?
Code:
=SOMPRODUCT((Maand!$A$3:$A$30=$A3)*(TEKST(Maand!$C$3:$C$30;"mmm")=C$1)*(Maand!$O$3:$O$30-Maand!$P$3:$P$30))
Voorbeeldje was WEL nuttig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan