• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

SOM.ALS met datumvoorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

heesface

Gebruiker
Lid geworden
20 mei 2016
Dames en heren experts,

Bij deze een bestandje van bijv. een bakkerij die dagelijks hoeveelheden suiker, bloem en zout verbruikt.
Ik zou graag willen weten wat het verbruik van elke grondstof is per maand (tabblad 2) en per kalenderweek (tabblad 3).
Ik heb wat voorbeelden gevonden en ik weet dat ik een combinatie moet maken met SOM.ALS en de functies JAAR en MAAND.
Na wat prutsen lukt het me niet echt, ik denk dat ik iets in de syntax niet goed zet.
Graag wat hulp.
Uiteraard is per tabblad 1 formule OK, de rest, daar kom ik zelf wel uit.
Alvast bedankt.

Bekijk bijlage gewicht_per_maand.xlsx

Daar is een draaitabel het geknipte middel voor.

Ik heb weinig ervaring met het fenomeen draaitabel. Wat zitten op het net en er mee begonnen maar het wil niet echt lukken. Er moeten gegevens van 2 tabbladen in komen te staan. Ik heb de kolom "datum" naar "rijen" gesleept maar krijg dan allemaal afzonderlijke datums te zien, geen idee hoe ik daar maanden of kalenderweken van moet maken.
Kortom, geen tijd om me daar in te verdiepen.
Kan iemand me verder helpen met een formule?
Alvast bedankt.

Een draaitabel werkt echt het gemakkelijkst. Heb een ingevuld in bijlage.

Daarnaast zitten er ook formules in. Heb daartoe wel een kolom met het weeknummer in je basistabel toegevoegd en de gevraagde tabellen beetje anders opgezet, wat de gebruikte formules behoorlijk versimpeld.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan