• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

som.als over meerdere werkbladen

Status
Niet open voor verdere reacties.

marka

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2009
Ik wil een som.als uitvoeren over meedere werkbladen ik heb een voorbeeldbestand toegevoegd. In het bestand dat ik werkelijk gebruik (kan het niet posten bedrijfsgevoelige informatie) staan meer werbladen (14 ofzo) is misschien gemakkelijk om te weten.

Bijlagen

Als het niet al te veel tabbladen zijn:

Code:
=SOM.ALS(data1!A:A;[COLOR="black"][COLOR="Blue"]Blad3!A2[/COLOR][/COLOR];data1!C:C)+SOM.ALS(data2!A:A;[COLOR="blue"]Blad3!A2[/COLOR];data2!C:C)

Een mogelijke werkwijze met somproduct in voorbeeldbestand.

Cobbe

Hebben alle 15 tabbladen dezelfde indeling? M.a.w. staat het grootboeknummer 40000 altijd op regel 2 van ieder blad?

Oplossing van Cobbe had ik zelf ook wilde een ander soort.

somformule over meerdere tabbladen

als de cellen op dezelfde plaats staan: kan het ook met onderstaande functie.
deze formule is korter dan in post #2.

1)
Code:
=SUM(data1:data4!$C$9)

2) Waarschijnlijk zal dit ook wel kunnen met de functie indirect, maar deze oplossing heb ik niet paraat.

3) met VBA kan het lijkt mij ook wel, maar ook daarvoor moet je niet bij mij zijn.

Even los van het feit dat we nu niet de oplossing kunnen maken, zou ik er toch voor zorgen, dat soorgelijke werkbladen altijd dezelfde opbouw heeft.
Hierdoor worden gegevens toegankelijker.

Met vriendelijke groeten,

Oeldere

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan