• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som.als voor grote bestanden, kan dat slimmer?

Status
Niet open voor verdere reacties.

oogstweg 2

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Ik heb een erg grote database en wil daar op basis van een criterium totalen genereren. Zeg maar 'omnummeren'.
Op basis van die uitkomst wil ik de totalen weer verder gebruiken in een draaitabel.

Ik ben bekend met de methode van som.als maar merk dat het vooral bij grotere databases mijn Excel heel stroperig wordt.
Ik wil VBA gebruiken maar heb daar te weinig kennis van. Hoe los ik dat op?

Bijgaand een sterk versimpeld voorbeeldje.
Bekijk bijlage voorb criterium.zip

Bedankt, snb.

Jij lost het op met vert.zoeken. Ik heb het bestandje nu niet bij de hand, maar zal kijken of dit inderdaad in performance scheelt.
Nadeel is ook dat ik die formule achter de eerste tabel moet zetten, maar die laat ik het liefst in tact.

Ken jij ook een manier om een draaitabel te maken zonder de tussenstap van verticaal zoeken.
Dus dat je beide tabellen in eens samenvoegt in een draaitabel, dan misschien wel in VBA?

Laatst bewerkt:
Ik heb deels het antwoord op mijn vraag ontdekt. Ik heb een addin gedownload waardoor ik gegevens uit meerdere tabellen kan koppelen, en dus in 1 draaitabel gegevens uit de database kan verzamelen die voldoen aan de koppeltabel. Dit maakt het nu ook mogelijk meerdere tabbladen toe te voegen aan het draaitabel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan