• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som ALS??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jepser

Gebruiker
Lid geworden
15 aug 2002
Ik heb een vraagje, ik heb 2 tabbladen waarbij de 1e een overzicht moet geven wat er in het 2e blad is ingevoerd.
Alleen heb ik een formule asl volgt:

=SOM.ALS(Inkoop!$A$5:$A$370;">="&$D$3;Inkoop!$H$5:$H$370)&SOM.ALS(Inkoop!C16:C41;"="&C45;Inkoop!$H$5:$H$370)-SOM.ALS(Inkoop!$A$5:$A$370;">"&$D$4;Inkoop!$H$5:$H$370)&-SOM.ALS(Inkoop!C16:C41;"="&C45;Inkoop!$H$5:$H$370)

Wat ik dus wil is dat ie kijkt naar de datum die ik opgegeven heb en dan ook een opteling maakt van de bedragen die tussen die waarde liggen. Zie bijlage voor meer info en hoe ik 't wil hebben.

Wie o wie kan mij helpen?

Bijlagen

Als je een kolom toevoegt waarin je met een ALS functie aangeeft of de datum aan je voorwaarde voldoet ( bv WAAR = 1, ONWAAR = 0 ), dan kun je op basis van die extra kolom de SOM.ALS gebruiken.

Je houdt het op deze manier ook overzichtelijk, voor als jij of iemand anders later de voorwaarde aan wil passen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan