• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som.Als ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ancha

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2011
In mijn voorbeeld ziet U een sheet met in rij A de datums, in rij C de uitgegeven cheques, en in kolom D2 ziet U de aangekochte cheques.
Nu wil ik dat iedere keer in kolom C een getal voorkomt dat dat automatisch afgetrokken wordt van de aangekochte cheques maar dat men de overige maanden niet telkens het bedrag ziet van de laatste uitgegeven cheques.Ik heb al verschillende pogingen gedaan maar geraak er gewoon niet.

Alvast bedankt voor het meedenken

Bekijk bijlage Dienstencheques.xlsx

Dienstencheques

Het is niet wat ik bedoel, ik wil telkens als er een nieuwe lading cheques ingevuld is in D2 het laatste waar er opnieuw 4 afgetrokken wordt rekening houd met dat getal in D2.
Al de vorige zijn dan van geen belang meer, er word om de zoveel weken cheques aangekocht.
Hopelijk ben ik een beetje duidelijk geweest.

Werk het voorbeeld eens uit met de verwachte uitkomsten.

Met een kolom erbij voor de aankopen. Er staat nergens vermeld hoeveel er en om de hoeveel tijd er aangekocht worden dus het is zoals ik u vraag om een nieuwe lingerie set te bestellen voor mij.

Bijlagen

Dat zal het ook niet zijn, is dezelfde oplossing als in #2.

Ik vraag me alleen af hoe excel weet dat er cheques bijgekocht zijn. En zeg niet ik verander D2 want dan kan je evengoed alles in D handmatig veranderen.

Ad, Popipipo, en Emields, bedankt voor het meedenken, het ontwerp van emields leunt perfect op wat ik verwachte.
Hoe kon ik zo dom zijn om op één cel ( D2 ) verder te borduren, ik werk toch niet van vandaag met excel.

Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan