• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

som in draaitabel = 0???

Status
Niet open voor verdere reacties.

thabita

Gebruiker
Lid geworden
1 feb 2010
Hallo,

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen. Ik ben bezig met het maken van een draaitabel en normaal gaat dat altijd goed alleen nu krijg ik als uitkomst bij de kolom gegevens 0 terwijl dat normaal een waarde heeft. Ik heb de uitkomst al verandert van aantal naar som maar nog steeds krijg ik er 0 uit. Wat doe ik fout?

Alvast bedankt.

Thabita

Hier een deel van het bestand. (werkelijke is veel groter)
Ik heb het idee dat er iets mis is met de kolom deelbedrag, hier staan ze links uitgelijnd terwijl in het bestand van vorige maand ze rechtsuitgelijnd staan. Ik heb al naar de celeigenschappen gekeken en die waren hetzelfde (standaard)

Bijlagen

In het bestand geeft hij bij de kolom Deelbedrag aan dat hij is opgemaakt als tekst of dat er een ' voor aan staat in de rij.
Ik heb een engelse versie van Excel maar als ik de kolom copieër en dan met plakken speciaal en dan bij Operation Add plak dan maakt hij er goede waardes van en werkt de SOM formule wel

Beste Tabitha,

Vervang de punten door komma's. Nu zijn het geen getallen maar is het tekst. En dat is lastig optellen.

Ik hoop overigens dat het geen echte bestaande nummers zijn, maar iets fictiefs. Anders bij deze het verzoek om je bestandje weer snel te verwijderen.

Richard

Doordat je punten gebruikt als decimaalteken herkent Excel deze waarden niet als getallen.

Wat kan je doen?
ctrl+F
punt "." vervangen door komma ",".

Hierdoor worden jouw waarden herkent als getallen en kan er een som van gemaakt worden.

Sickofitall, dat was 'm. Ik heb de punten gewijzigd in komma's en hop daar kwamen de bedragen uitrollen, many thnx.
Dan zit je blind te staren op iets en je weet dat er iets niet klopt maar je kan je vinger er niet op leggen en ik moet ook iets verder kijken dan mijn neus lang is. hahahah
Je bent in elk geval mijn redder van de dag!!!

En Richard jij ook bedankt uiteraard, zou ik je bijna vergeten.

Vergeet je vraag niet als "Vraag is opgelost" aan te klikken rechts onderaan deze pagina

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan