• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

som met 2 voorwaarden/criteria

Status
Niet open voor verdere reacties.

jack009

Gebruiker
Lid geworden
28 aug 2006
Hallo helpers,

ik heb een simpel voorbeeld gemaakt, stel ik heb een tweetal namen(in kolomA) en wat getallen(in kolom C) die ik per naam op moet tellen, dat gaat prima met SOM.ALS, maar als ik kolom B in sommige rijen de letter X toevoeg , en als ik alleen die rijen horende bij die naam op moet tellen, loop ik vast heeft iemand een oplossing????

ik hoop dat het duidelijk is

bvd

jack

Bijlagen

Bijvoorbeeld:

Code:
=SOMPRODUCT((A1:A21="bram")*(B1:B21="x");C1:C21)

Groeten,

M.

Beste jack009 ;)

Neem deze formule dan:

=SOMPRODUCT((A1:A21="bram")*(B1:B21="x")*(C1:C21="y")*(D1: D21="z")*(E1:E21))

Groetjes Danny. :thumb:

Beste jack009 ;)

Neem deze formule dan:

=SOMPRODUCT((A1:A21="bram")*(B1:B21="x")*(C1:C21="y")*(D1: D21="z")*(E1:E21))

Groetjes Danny. :thumb:

Hallo Danny

allereerst bedankt voor je oplossing

ik heb jouw oplossing geprobeerd, het werkt wel maar niet zoals ik graag zou willen
bij jouw oplossing moet ik weer 2 extra kolommen toevoegen, wat niet handig is voor mij , en daar komt nog eens bij dat ik niet van te voren weet welke records ik eruit gefilterd wil hebben, ik zou graag bijvoorbeeld kunnen aangeven van record 51 tot en met 100

groet

jack

Hallo Danny

allereerst bedankt voor je oplossing

ik heb jouw oplossing geprobeerd, het werkt wel maar niet zoals ik graag zou willen
bij jouw oplossing moet ik weer 2 extra kolommen toevoegen, wat niet handig is voor mij , en daar komt nog eens bij dat ik niet van te voren weet welke records ik eruit gefilterd wil hebben, ik zou graag bijvoorbeeld kunnen aangeven van record 51 tot en met 100

groet

jack

ik ben eruit met de formule DBSOM lukt het wel

allemaal bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan