• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som naar aanleiding van de zoekresultaten

Status
Niet open voor verdere reacties.

robvandijk79

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2007
Berichten
25
Ik heb het volgende probleem. Ik maak 5 verschillende producten. Nu wil ik per type product mijn leverbetrouwbaarheid uitrekenen en weergeven in een grafiek/tabel.

Mijn uitgangspositie is de volgende. Ik heb één overzicht van alle leveringen die ik doe, dus van alle types. In dit overzicht staan verder o.a. de volgende kolommen:
- de geplande leverdatum
- de werkelijke leverdatum.
- aantal dagen te laat (werkelijke leverdatum minus geplande leverdatum)
- op tijd geleverd
- minder dan 1 week te laat
- tussen 1 en 2 weken te laat
- tussen 2 en 3 weken te laat
- ...
- t/m meer dan 5 weken te laat
- categorie (types, mogelijke waarden 1 t/m5)


Nu heb ik in een ander werkblad een matrix gemaakt met verticaal de verschillende types (categorie 1 t/m 5) en horizontaal de verschillende levertijd afwijkingen (dus: op tijd, minder dan 1 week te laat, etc) en dit voor iedere maand gekopieerd. (zie bijlage)

Nu wil ik dus per type per maand zien hoeveel producten ik op tijd geleverd heb, minder dan een week te laat, etc. Oftewel, alle uitleveringen van januari komen in het bovenste overzicht te staan.
 

Bijlagen

  • Bijlage forum.pdf
    14,1 KB · Weergaven: 30
Beste Rob,

Aan de hand van een PDFje ga ik niet aan de slag. Kun je niet een bestand onherkenbaar makenen als het bedrijfsgegevens bevat en het dan zippen of rarren?

Mijn eerste ingeving is het maken van een draaigrafiekrapport.

Richard
 
Zip-file

Bij deze een zip-file van het bestandje.

Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • Bijlage forum.zip
    8 KB · Weergaven: 20
Beste Richard,

Ik heb jouw idee van een draaigrafiek uitgewerkt en vind dit een acceptabele oplossing. Welliswaar moet ik iedere maand wel even het bereik bijwerken maar als tijdelijke oplossing valt er mee te werken. We gaan nm binnen nu en een jaar over naar een nieuw ERP systeem waarin grafische weergaven mogelijk zijn.

Bedankt voor je tip.

Groet, Rob
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan