• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som o.b.v. verschillende selecties

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ajangggg

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
Hoi,

Ik heb een urenbrief waar ik graag zelf een periode in wil aangeven, zodat ik het totaal aantal uren van die periode opgeteld krijg.

Hetgeen ik bedoel staat op tabblad "Uren per periode" in de bijlage.

Daarnaast wil ik hetzelfde over meerdere documenten. Dus 1 nieuw document maken waar ik dus verschillende werknemers kan selecteren (die corresponderen dan met het juiste document) en verschillende data.

Ik hoop dat jullie mij kunnenn helpen.

Groeten Arjan

Bijlagen

Thx, maar dit werkt alleen t/m januari. ik zou dus ook selectie willen maken van bijvoorbeeld 23 januari t/m 05 mei of welke andere combinatie dan ook binnen dit jaar. hierbij rekening houdende met o.a. de totalen die in de zelfde kolom staan (deze mogen niet meegerekend worden).

Alvast bedank!

Arjan

Wijzig dan gewoon de formule als volgt :
Code:
=SOMPRODUCT(--(Jaaroverzicht!C6:C438>='Uren per periode'!C11);(Jaaroverzicht!J6:J438))-SOMPRODUCT(--(Jaaroverzicht!C6:C438>'Uren per periode'!C12);(Jaaroverzicht!J6:J438))

GiMe

Thx, Dit werkt. Ik dacht dat ik dit ook geprobeerd had gister. Maar toen zat er ergens toch nog een verschil in formule. Als ik bij mijn wijziging bijv. 31-01-07 t/m 01-02-07 selecteerde, gaf hij een totaal weer inclusief het veld met de totaal aantal uren tussen deze 2 data. Ben nu op mijn werk en ga vanavond toch even kijken wat het verschil is tussen mijn wijziging en jouw formule.

Nogmaal thx.

Arjan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan