• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som optellen van rijen met variabele lengte

Status
Niet open voor verdere reacties.

kabebanaan

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
29 jun 2001
Hallo,

Is het mogelijk om via een code of macro de functie "SOM" te gebruiken voor rijen die variabel zijn van lengte.
Het makkelijkste om uit te leggen wat ik wil is aan de hand van een voorbeeldbestandje.
Het bestandje is een gedeelte van een dieetprogramma en is fictief ..... m'n vriendin eet niet de hele dag kalkoen en kip om 06.00 uur :D

Bijlagen

Beste Karel,

Je hebt netjes een tabel gebouwd, en als ik het goed zie, dan wil je een optelling van de koolhydraten per datum hebben. Gebruik hiervoor de mogelijkheid bij Data - Subtotalen. Vink aan "Subtotaal toevoegen aan: Khd"

Groeten en eet smakelijk!

Richard

KB

is er een dagelijkse meting, of hoeft dat niet zo te zijn?

Ik dacht het met formules op te lossen, maar bij nader inzien is Data >> Subtotalen toch veel beter:

Beste Karel,

Je hebt netjes een tabel gebouwd, en als ik het goed zie, dan wil je een optelling van de koolhydraten per datum hebben. Gebruik hiervoor de mogelijkheid bij Data - Subtotalen. Vink aan "Subtotaal toevoegen aan: Khd"

Groeten en eet smakelijk!

Richard

Richard ... dit kan ik goed gebruiken, wist niet dat deze optie ook in Excel zat.
Thnx ! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan