Som optellen velden in Access 2019 weergave in textveld

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwktse

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2017
Beste,

Ik zou graag een tekstveld willen maken waar ik een formule in zet om gegevens van kolommen in dezelfde wij op te tellen, bijv.

=Som [Kosten 2018] + [Kosten 2019] + [Kosten 2020]

Weet iemand hoe ik dit in de besturingselementbron kan invoeren? Ik heb alles al geprobeerd.

Alvast dank.

MvG,
J.

Heel simpel: =[Kosten 2018] + [Kosten 2019] + [Kosten 2020] bij Besturingselementbron van het tekstveld.

Hij geeft geen bedrag weer in de tekstveld:

=[Kosten 2019]+[Kosten 2020]+[Kosten 2021]

Ik heb geprobeerd de spaties tussen te voegen maar hij verwijdert het automatisch. Ik hoor graag.

Spaties doen niks. De formule zou moeten werken, maar zonder de db te zien kunnen we uiteraard alleen maar via een glazen bol zien wat er fout gaat :).

Hmm.. bedankt, wordt lastig het hele bestand te mailen. MvG, J.

We hoeven alleen maar het deel te zien waar je mee worstelt. Dus het formulier met de onderliggende tabel(len) zou genoeg moeten zijn. En met wat dummy data, want je moet de privacy uiteraard wel in de gaten houden :). Desnoods maak je een kopie van tabel (alleen structuur) + formulier, en vul je wat testdata in. Je kopieert alles naar een nieuwe test db, en je vult wat testdata in en je bent klaar. Sowieso altijd handig om een testdb te hebben, zodat je wat kan uitproberen :).

Zijn [Kosten 2018] enz. de correcte namen van de tekstvelden op je formulier? Let op: als één van die velden leeg is zal het resultaat ook leeg zijn.

Als een veld met de naam [Kosten 2018] leeg is, heb je een slecht jaar gehad :). De meeste bedrijven halen 2019 dan niet :D.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan