• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som optellen zonder foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bkamphuis

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2020
Ik heb een Excel sheet met allerlei formules en verbindingen waar uiteindelijk automatisch een melding wordt gemaakt. Deze meldingen worden bij elkaar opgeteld maar omdat er (bekende) fouten tussen de meldingen zitten, komt er geen waarde bij het totaal te staan maar de foutmelding. Deze foutmelding wil ik veranderen in een 0 of een lege cel. Omdat er al een formule in staat, weet ik niet waar ik als.fout(;0) moet invullen. Wie kan mij hiermee helpen.

De huidige formules zijn:
N33: =ALS(O33="!!!!!";1;0)
O33: =ALS(H33>=0;ALS(M33<$B$6;"!!!!!";" ");" ")
D6: =ALS(N8>0;"Er zijn "&N8&" meldingen";"")

Zie bijlage.

Bijlagen

• Foutmelding excel.PNG
    Foutmelding excel.PNG
    153 KB · Weergaven: 45
Een beetje puzzelen op basis van een plaatje? Niet handig.

Misschien zo?
Code:
=ALS.FOUT(ALS(O33="!!!!!";1;0);0)
Rest gaat op zelfde manier denk ik, maar mag je zelf doen omdat ik het niet kan testen.

Plaats anders s.v.p. een Excel voorbeeldbestand.

Laatst bewerkt:
Helaas geeft het als foutmelding dat er te veel argumenten zijn opgegeven voor deze functie.

Het Excel bestand uploaden is helaas geen optie vanwege te veel persoonlijke gegevens.

Bij de formule in #2 kan die foutmelding niet optreden.

Wij vragen niet om "het Excelbestand" maar om een representatief VOORBEELD. Alleen de kolommen waar het om gaat bijvoorbeeld, met dummy-gegevens eventueel.

Laatst bewerkt:
Beste,

Het is inmiddels al opgelost, ik heb gewoon een lege kolom gepakt en daar =ALS.FOUT(N10;0) ingevuld. nu neemt hij dus een 1 of 0 over als deze in kolom B staat, en als er #waarde! staat vult hij automatisch 0 in.

Hierbij de excel sheet.

Wat ik nu graag zou willen is:
Dat wanneer bij kolom H er geen datum aanwezig is (dus: 0-01-00) er wel een melding komt bij kolom N/O.

Hierbij zou kolom L automatisch de datum moeten krijgen van ''vandaag'' cel B6 maar hierbij wel de formule moeten behouden.

Kun je mij hiermee helpen?

Alvast bedankt.

Bijlagen

Zoiets?
Code:
M9: =ALS(ISLEEG(F9);"";ALS(H9>0;L9-$F$4;VANDAAG()))
O9: =ALS(EN(H9>0;M9<$B$6);"!!!!!";"")
De foutmelding in kolom L komt van een negatief getal met datumopmaak, dat kan niet... zal ik later nog even naar kijken.

Ik heb de 2 formules in kolom M en O gezet. Toch komt er bij O geen melding !!!!!

Niet kolom M moet de datum van vandaag krijgen, maar kolom L.

Als Kolom de datum van vandaag krijgt, komt er een melding, dat is dan als het goed is wat ik moet hebben.

Een andere oplossing zou zijn als kolom H leeg is, als er geen datum wordt opgegeven, dus niet 0-01-00 maar gewoon helemaal leeg, dan ontstaat er ook een melding

Een bijlage zonder foutmeldingen. Hopelijk het gewenste resultaat.

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan