• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som per week

Status
Niet open voor verdere reacties.

fredchie

Gebruiker
Lid geworden
19 sep 2014
Ik ben een bankroll systeem aan het maken.
Ik vul al mijn dagresultaten gedurende het jaar onder elkaar in op een excel blad.
Ik wil echter ook mijn weekresultaten weten. Dus ik wil telkens de som nemen van elke week.
Als ik de som neem van week 1 (bijv A1-A7) en daarna de som van week 2 (bijv A8-A14), dan wil deze formule zich niet doortrekken bij de andere weken. Weet iemand wel een passende formule? Anders moet ik echt week per week gaan instellen.

Thanks!

Zet deze formule in G21

Code:
=SOMPRODUCT(($A$2:$A$9999>=F21)*($A$2:$A$9999<=F21+6)*($B$2:$B$9999))

kan ik een formule bij saldo (C-kolom) instellen dat hij enkel het verschil neemt als er geen 0 staat bij sessieresultaten (B-kolom)?

Met welk doel als ik vragen mag? Als je op bv 2 okt geen sessie resultaat hebt is het saldo op 2 okt toch gelijk aan 1 okt en niet opeens verdwenen?

Met welk doel als ik vragen mag? Als je op bv 2 okt geen sessie resultaat hebt is het saldo op 2 okt toch gelijk aan 1 okt en niet opeens verdwenen?
Ik begin met een startbedrag van 50 (moet ik nog invullen). Ik vul elke dag vanaf oktober mijn resultaten in. Nu wordt mijn saldo berekend door het verschil van de huidige dag en de dag ervoor. Maar het saldo van de volgende dag wordt ook berekend omdat ik daar zogezegd op 0 sta. Dit brengt mijn actuele week- en maandsaldo's klein beetje in de war. Ik zou er ook een lijngrafiek bij willen zetten. Die zou dan steeds een duik naar 0 maken.

@Piet: perfect. Net wat ik zocht. Bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan