som periode

Status
Niet open voor verdere reacties.

jwaque

Verenigingslid
Lid geworden
16 aug 2006
Berichten
438
IK zal proberen mijn probleem uit te leggen. Ik hoop dat jullie mij een zetje kunnen geven in de richting van de oplossing want ik heb zelf geen idee hoe te beginnen.

Ik het een datafile:
patient, start datum, stop datum, aantal (van start tot stop datum), prijs per stuk.

nu wil ik per patient weten hoeveel kosten er gemaakt worden in een periode (4 weken)
Hiervoor heb ik nu een datafile gekregen:
patient, datum (ie 1 jan, 2 jan etc), aantal (per dag), prijs per stuk.

Hier mee kan ik de dagprijs (aantal*prijs per stuk) uit rekenen en vervolgens het totaal in een periode.
Probleem is dat deze file heel groot en onoverzichtelijk is. ik zou dus graag werken vanuit de eerste file met start/stop datum.
Iemand een idee hoe ik dit zou moeten aanpakken? De start/stop datum loopt niet gelijk met de periode.

alsvast bedankt.
 
Ik snap het probleem niet helemaal; ik neem aan dat je met een query werkt voor de berekeningen; daar kun je toch je datumfilter op zetten?
 
Laatst bewerkt:
eea werkt nu wel al zou ik graag werken vanaf een ander begin (data) bestand wat veel kleiner en handteerbaarder is. Maar dan krijg ik een aantal en prijs over een periode. Deze periode kan bv 3 of 4 maanden of een deel hiervan zijn. terwijl ik een prijs over 4 werken wil hebben.
Nu heb ik degene die het bestand aanlevert gevraagd de gegevens per dag aan te leveren. Dit is gelukt maar een enorme hoeveelheid dat.
Ik vraag mij af of ik ook zelf een 'dag' berekening kan maken vanuit het kleinere bestand met start en stop datum.

voor 1 dag lukt me dit. iff start<dag<stop stuks*prijs
maar hoe krijg ik acces zover dat hij deze formule toepast voor alle 365 dagen in het jaar. (zonder dat ik 365 query's maak)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan