• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som tabbladen automatisch bij toevoegen

• Onderwerp starter Onderwerp starter JJH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

JJH

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2008
Wie kan mij helpen?
Ik wil in bijgaand voorbeeld dat hij automatisch de tabbladen optelt als ik een nieuwe maand aan het bestand toevoeg.
Kan dit en hoe?

Alvast bedankt!

Als je het simpel wilt houden voeg je alvast een werkblad in en noem die December.
Vervolgens kan je in totaaloverzicht C2 de volgende formule zetten:
Code:
=SOM(Januari:December!C2)
Deze geeft de som van alle cellen C2 van werkbladen Januari t/m december. De werkbladen van de andere bladen moeten dan wel fysiek tussen deze bladen liggen.
Dus als je een nieuw werkblad (maand) aanmaakt moet je deze voor december zetten en na Januari.

Is het dus zo, als ik het goed begrijp, dat ik bij tabbladen met de naam en uitroepteken moet werken en verder hetzelfde als bij cellen in een tabblad?

In principe denk ik dat ik het op deze manier wel kan doen...dan kan ik neem ik aan de nieuwe infomatie van de maanden gewoon in het bestaande tabblad van de maand kan plakken zonder problemen met de formule?

Dan heb ik nog 'n vraagje..
Kan ik ook iets maken dat hij me kolom a en b automatisch aanvult als er op de andere tabbladen (maanden) nummers bijkomen?

Alvast bedankt!

Probleempje....
Ik denk dat het niet werkt met deze formule....beter kan hij eerst zoeken of het nummer in kolom A juist is....Dit hoeft namelijk niet altijd op dezelfde regel te staan. De ene maand staan sommige nummers er namelijk wel tussen en de andere maand weer niet. Dit is ook niet compleet te maken...

Iets met vergelijken ofzoiets?

Als die nummers niet altijd op dezelfde plaats staan dan wordt dit met excel formules erg lastig.
Misschien iemand met een VBA oplossing:confused:

Hij zou dus eerst moeten vert.zoeken naar het nummer en dan die tabbladen bij elkaar tellen......

Je kunt die formule niet combineren??

Hij zou dus eerst moeten vert.zoeken naar het nummer en dan die tabbladen bij elkaar tellen......

Je kunt die formule niet combineren??
Nee, zo makkelijk als jij het doet voorkomen is het niet.....jammer genoeg:(

Ja inderdaad, jammer....:confused:

Iemand een idee of het dan anders zou kunnen?

Helaas is dat geen optie
...dan zal ik alles handmatig iedere maand moeten verwerken....

Niemand een oplossing....:(??

Houd alles in 1 tabblad, en gebruik dan een draaitabel op basis van die database. Sneller en makkelijker (geen formules zelf schrijven) dan dat kan het echt niet.

Heb je te veel data, houd historiek dan bij op een tweede blad, of schakel over naar Excel 2007 of Access.

Wigi

Jammer dan! Dan moet ik dat maar 's overwegen of iets anders gaan verzinnen....

Bedankt voor de hulp...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan