• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som uit range in alle tabbladen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

mvdvlist

Gebruiker
Lid geworden
16 dec 2016
Hallo Excel-experts,

ik heb weer eens een vraag, puur uit interesse of dit mogelijk is:

Stel, ik heb een aantal tabbladen die allemaal in kolom A en B een reeks getallen hebben. Deze kolommen kunnen allemaal een andere inhoud met gevulde rijen hebben, dat mag niet uitmaken.

Hoe kan ik met een formule of VBA de totaalinhoud van iedere kolom A en iedere kolom B bereken, die ook gewoon blijft werken als er tabbladen zouden worden toegevoegd? Is dit überhaupt mogelijk?

Dus in bv Blad 1 cel A1 de som van ALLE kolommen A en in B1 die van alle kolommen B...

Ik heb een voorbeeldje met een (uiteraard verkeerde) formule toegevoegd, dan hoeven jullie al die getallen zelf niet in te voeren...

Bijlagen

Zo bijv voor som kolom A in blad 2 t/m 5:
Code:
=SOM(Blad2:Blad5!A:A)
Als je werkbladen invoegt tussen blad 2 en 5 gaat dit gewoon mee in de optelling.

Laatst bewerkt:
Hardstikke bedankt Alex,

dat het zo simpel kan zijn. Ik begon gelijk al met veel te moeilijk denken. Dit is zeker ook toepasbaar voor mensen die toch graag met tabbladen blijven werken...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan