• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

som v vert opgezochte waarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morriske

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 aug 2008
ZIE OOK BESTAND
Probleem= momenteel heb ik als uitkomst ( die klopt ) het blauwe kader. Doch heb ik dit met de hand geselecteert. Ik zou eigenlijk een formule moeten hebben die dit automatisch doet.
In de kolom van B® moeten de corresponderende cijfers van r+1 tot en met Q+r opgeteld worden. ( groene kaders)
In dit voorbeeld dus van 3 (r+1= 2+1=3) tot en met 11 ( ook de tussenliggende cijfers)
Dubbelklik op de blauwe cel voor de overeenkomstige getallen.

Ik ben al geraakt tot het selecteren van 1 getal ( rode kader) met de formule =(VERT.ZOEKEN((B1+1);$A$6:$I$20;9))
en vermoedt dat ik dan een som moet nemen =SOM(VERT.ZOEKEN((B1+1);$A$6:$I$20;9))
maar hoe ik dat ineens allemaal kan doen ??? toch niet alle getallen apart.. Nu valt dit nog mee, maar heb ook sheets met veel grotere bereiken en met veel meer tussenliggende getallen.

Hoe moet ik er nu toe komen dat dit automatisch gebeurt want =SOM(VERT.ZOEKEN((B1+1):B3);$A$6:$I$20;9)) lukt niet ...

ALVAST BEDANKT ALS JE ME ( ZELFS AL IS HET MAAR EEN BEETJE) KAN HELPEN ..

Bijlagen

De formule voor O8:
Code:
=SOM(VERSCHUIVING($I$6;B1+1;0;B3-B1;1))/B2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan