Som van 2 tekstvakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellevanbruggen

Gebruiker
Lid geworden
15 jul 2009
In bijgevoegde bijlage heb ik 3 tekstvakken (of textbox), in 2 van de 3 wil ik een getal kunnen plaatsen en in de derde moet dan een uitkomst komen te staan als ik deze eerste 2 vermenigvuldig.
Kan dat? Zie ook bijlage

Bekijk bijlage berekening.doc

Als je niet aan je tekstvakken bent gebonden (en waarom zou je) is het vrij simpel om te rekenen. Zie voorbeeld.

Bijlagen

Dus toch niet zoe duidelijk ;)
Maar het is niet zo lastig. Om te beginnen heb ik drie gemaakt met de werkbalk <Formulieren>. Tekstvakken krijgen standaard een bladwijzernaam. In dit geval: Text1, Text2 en Text3. Bij tekstvak 1 en 2 zet je de optie <Bereken bij Afsluiten> aan, zodat de berekening in tekstvak3 kan worden berekend. Tekstvak 3 krijgt een formule als Type: =Text1 * Text2. En dat is alles: je zet nu nog de beveiliging op het formulier aan, vult vervolgens wat getallen in, en voila, de uitkomst.
De instellingen heb ik nog in wat plaatjes gezet.

Bijlagen

• Tekstvak berekenen 1.png
    Tekstvak berekenen 1.png
    11,1 KB · Weergaven: 50
  • Tekstvak berekenen 2.png
    Tekstvak berekenen 2.png
    11,2 KB · Weergaven: 55
Ok het is me gelukt, alleen nu heb ik natuurlijk net zoals in het voorbeeld het bestand beveiligd (zonder paswoord ofzo) en opgeslagen. Maar hoe kan ik dan de beveiliging weer uitzetten

voorbeeld.png

Je hebt het document als <Alleen lezen> geopend. Dan kun je vermoedelijk de beveiliging niet uitzetten. Open hem dus als normaal document.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan