• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Som van i=0 tot i=alpha-1 icm solver/oplosser

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marijesophie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 jun 2018
Hoi allemaal,

Ik gebruik de solver/oplosser tool in Excel om waardes voor mijn parameters te bepalen. Nu moet ik een functie invoeren waarvan ik niet weet hoe dit moet in Excel en of dit überhaupt kan (ik gebruik Excel niet heel veel). Hopelijk kan hier iemand mij helpen, het gaat om deze functie. f.png Alpha, gamma en lambda moeten bepaald worden door de oplosser tool en i hangt af van alpha. Het gaat erom dat ik niet weet hoe ik dit somteken met i=0 tot i=alpha-1 (waarvan alpha dus nog onbekend is op het moment van invoeren) moet invoeren. Hopelijk is mijn probleem zo duidelijk en heeft iemand hier voor mij de oplossing.

Dit filmpje gaat helaas alleen over het gebruik van de solver tool, waarvan ik het gebruik begrijp. Mijn probleem zit echt in het invoeren van de functie.

Ah ok..

Heeft de alpha iets te maken met de betrouwbaarheid als ik het goed begrijp?

'=100*(1-alpha)%

Met een alpha van 5%, dan kom je met de formule uit op =100*(1-0,05)%=0,95

Is dit wat je zoekt?

Ik probeer wat met jullie mee te denken zonder iets van de inhoud te weten.. dus neem het mij niet kwalijk als ik "domme" antwoorden geef...

Ik neem het je zeker niet kwalijk! Waardeer het juist zeer dat je met me mee probeert te denken! Alpha is mijn geval gewoon een getal, er had net zo goed een andere griekse letter aan gegeven kunnen worden. Alpha heeft dus niets te maken met een betrouwbaarheidsinterval.

Ik kan je helaas niet verder helpen.

Het enige wat ik me nog kan bedenken is dat je juist in de berekening een willekeurige alpha invult omdat de Solver je juist gaat helpen om de juiste alpha te bepalen...

Succes verder! Ik hoop dat iemand anders jullie een oplossing kan geven.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan